Ders Adı Engelli Bakımı İlke ve Uygulamaları II
Ders Kodu EBR-3116
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) TUBA LORCU
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yatış pozisyonları Engellinin yatak içerisinde hareket ettirilmesi Yara ve yara bakımı Engellinin yeme –içme ihtiyaçlarının karşılanması Ağız bakımı Göz, kulak, burun bakımı Perine bakımı Alt değştirme El ve Ayak bakımı yatak için vücut banyosu yaptırılması Yaşam bulguları Oral ilaç uygulamaları Enteral ilaç uygulamaları Paranteral ilaç uygulamalar Sıvı elektrolit dengesi Asit baz dengesi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin insan özelliklerini temel insan gereksinimlerini engelli gereksinimlerini ve engelilerin sağlık problemlerini bilerek bakım hizmetlerini verebilecek ve yönetebilecek duruma gelmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Engellinin yatak içerisinde hareket ettirebilecek
2 Yara ve yara bakımı yapabilecek
3 Engellinin yeme –içme ihtiyaçlarının karşılayabilecek
4 Ağız bakımı yapabilecek
5 Göz, kulak, burun bakımı yapabilecek
6 Perine bakımı yapabilecek
7 Alt değiştirme yapabilecek
8 El ve Ayak bakımı yapabilecek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Yatış pozisyonları
2 Engellinin yatak içerisinde hareket ettirilmesi
3 Yara ve yara bakımı
4 Yara ve yara bakımı
5 Engellinin yeme –içme ihtiyaçlarının karşılanması
6 Ağız bakımı Göz, kulak, burun bakımı
7 El ve Ayak bakımı yatak için vücut banyosu yaptırılması
8 Perine bakımı
9 Alt değştirme
10 Yaşam bulguları
11 Yaşam bulguları
12 Oral ilaç uygulamaları Enteral ilaç uygulamaları
13 Paranteral ilaç uygulamalar
14 Sıvı elektrolit dengesi Asit baz dengesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 4
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 2
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 2
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 2
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Farklı engel tiplerini tanır, gelişim özelliklerini ve engele özgü eğitim ilkelerini sıralar. 1
12 Engelli bireylere gerekli bakım ve yaşam koşullarını iyileştirme hizmetleri veren sağlık profesyonelinin önerdiği uygulamaları uzman gözetiminde yapar. 1
13 Engelli bireylere yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (özel eğitim merkezleri, rehberlik merkezleri vb.) açıklar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 1 40
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 2 6 12
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 4 56
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 180    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Fatma Akça Ay Temel Hemşirelik Ankara üniversitesi açık ders malzemeleri
Diğer Kaynaklar Fatma Akça Ay Temel Hemşirelik Ankara üniversitesi açık ders malzemeleri
Materyal
Dökümanlar Fatma Akça Ay Temel Hemşirelik Ankara üniversitesi açık ders malzemeleri
Ödevler Engelli bakımına örnek video hazırlamak
Sınavlar Sınavlar ders notlarını kapsayacak şekilde hazırlanmaktır.
Materyal Diğer .
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri