Ders Adı Mobil Programlama
Ders Kodu BGV-3205
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör Osman CEYLAN
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Android Programlamaya Giriş, Android Studio, Layouts, Activity, Activity Yaşam Döngüsü, UI Components, intent, Fragment, Veri Tabanı İşlemleri, Restful Web Servislerine Erişim
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Android işletim sistemi üzerinde uygulamalar geliştirebilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Modern mobil cihazlarda kullanılan değişik işletim sistemi ve geliştirme platformlarını kullanabilecektir.
2 Java programlama dili ile Android sistemler için temel düzeyde yazılım gelistirebilecektir
3 Android yazılımlar için arayüz hazırlayabilecektir.
4 Mobil uygulamalarda konumlandırma ve harita yönetimini verimli bir şekilde kullanabilecektir.
5 Android yazılımlar için tercihler, dosya yönetimi ve internet erişimi konularında uygulama geliştirebilecektir.
6 Mobil cihazlar için istemci ve sunucu taraflı dağıtık uygulamalar geliştirebilecektir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Geliştirme ortamının Gereksinimleri ve Kurulumu
2 Android Uygulamalarının Temelleri
3 Android Uygulamalarının Yaşam Döngüsü
4 Android ile Kullanıcı arayüzü tasarlamak
5 SharedPreferences, Buttons, Nested Layouts, Intents, AlertDialogs, Inflating XML Layouts, Manifest File
6 Intents, Intent Filters, Broads, BroadReceivers
7 Assets, AssetManager, Tweened Animations, Handler, Menus and Logging Error Messages
8 Property Animation, ViewPropertyAnimator, AnimatorListener, Thread-Safe Collections, Default SharedPreferences for an Activity
9 İki Boyutlu Grafikler, SensorManager, Multitouch Events and Toasts
10 Çoklu aktiviteler, ListActivity, AdapterViews, Adapters, SQLite, GUI Styles, Menu Kaynakları
11 Google Maps API, GPS, LocationManager, MapActivity, MapView and Overlay
12 Medya Kütüphanesi ve Galeri Uygulamaları
13 Veri Tabanı Uygulamaları
14 Web Servisleri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İleri düzey hesaplama ve/veya bilişim bilgilerini bilişim problemlerini çözmede uygulama becerisi. 5
2 Farklı teknolojiler, yazılım mimarileri ve yaşam-döngüsü yaklaşımları kullanarak çözümler geliştirmek. 5
3 Bir yazılım sistemini, bileşenini, sürecini veya programını, modern teknikler ve bilişim uygulamalarına yönelik bilişim araçlarını kullanarak, tasarlama, gerçekleştirme ve değerlendirme becerisi. 5
4 Yazılım gereksinimlerini anlamak için, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerisi. 4
5 Yazılım projeleri üzerindeki çalışmalar kapsamında ortaya çıkan problemler üzerinde etkin sözlü ve yazılı iletişim ve kritik düşünme becerileri. 5
6 Bilim ve teknoloji alanındaki güncel gelişmeleri izlemede bilgiye erişim becerisi bilişim alanında bilimsel araştırma yapmak ve bir projeyi gerçekleştirmek. 5
7 Bilişim ile ilgili profesyonel, hukuksal, sosyal ve sorumluluklar konularında anlayış. 5
8 Proje ve risk yönetim becerisi; girişimciliğin, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınmanın önemi hakkında farkındalık; uluslararası standartların ve yöntemlerin bilinmesi. 5
9 Bilişim çözümlerinin, karar verme boyutunda, küresel, sosyal ve hukuki boyutları üzerindeki etkisini anlamak. 4
10 Bilişim uygulamaları için mükemmellik standartlarının geliştirilmesi, benimsenmesi ve sürekli kullanımının desteklenmesi. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 7 5 35
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 145    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Yok
Diğer Kaynaklar Android Studio Üzerinden Anlatımlı Örneklerle Android Programlama Eğitimi, Aykut TAŞDELEN, Pusula Yayıncılık ANDROID TABANLI MOBİL UYGULAMA GELİŞTİRME, Berkan USLU, KODLAB
Materyal
Dökümanlar Yok
Ödevler Yok
Sınavlar Klasik
Materyal Diğer Yok
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri