Ders Adı Portfolyo
Ders Kodu GRT-3171
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Şule ÖZEL
Dersin Yardımcıları 1. Kişisel Sunum Açısından Dijital Portfolyonun İncelenmesi ve Dijital Portfolyo Denemeleri (Hatice Öz-Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), 2. Self Promotion Online (Ilise Bennun), 3. Designing Creative Portfolios (Gregg Berryman), 4. Portfolio Design (Harold Linton)
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Görsel iletişim tasarımında tanıtma, koruma ve sergilemeye yönelik basılı ve dijital sunum biçimleri. Özgün portfolyo tasarımları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin kendi tasarım çalışmalarını kapsayan özgün birer portfolio tasarımı oluşturabilmeleri.
No Dersin Kazanımları  
1 1-Yetenekleri doğrultusunda bir portfolyo oluşturabilme becerisi.
2 2-Hazırladığı portfolyo ile ilgilendiği sanat alanı veya çalışmalarının özetinin gerekli olduğu bir iş koluna başvurabilme.
3 3.Özgeçmiş hazırlama ve farklı formatlarda profesyonel bir tasarımcı infografik özgeçmiş oluşturma becerisini kazanır.
4 4.İş yaşamına yönelik çalışmalarda tasarımcı/müşteri ilişkisini içeren bir dizi senaryo örneğini tecrübe eder.
5 5. Tasarıma ilişkin akademik çalışmalarını geliştirir.
6 6. İş yaşamında karşılaşacağı zorluklarla mücadele etme, telkin şekilleri, stres ile başa çıkabilme yöntemlerinden haberdardır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kişisel sunum nedir? Kişisel sunum teknikleri. Monogram ve kartvizit tasarımı. Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama
2 İş görüşmesi teknikleri. Beden dili. Tanıtıma yönelik nesneler. Yarışma ve sergilere katılım. Sosyal medyada kişisel sunum yolları
3 Portfolyo. Portfolyo türleri. Dijital portfolyo. Dijital portfolyo ortamları. Dijital portfolyo yazılımları.
4 Microsoft Powerpoint, Keynote, Adobe Acrobat gibi yazılımlarla sunum hazırlama.
5 Dijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi
6 ijital portfolyo tasarım süreçleri. Dijital portfolyo ortamının seçimi
7 Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.
8 Sunum için çalışma seçimi. Çalışmaların biçimleri ve teknik özellikleri.
9 Dijital portfolyo akış çizelgesinin oluşturulması. Sunulacak çalışmaların gruplandırırlması. 9 Dijital portfolyo arayüz tasarımı.
10 Dijital portfolyoda tipografi. 11 Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.
11 Dijital portfolyoda tipografi. 11 Dijital portfolyoda renk ve görüntü öğelerinin kullanımı.
12 Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.
13 Dijital portfolyoda ses öğelerinin kullanımı. Dijital portfolyoda çokluortam özellikleri.
14 Dönem boyunca yapılan işlerin sunulduğu Jüri değerlendirmesi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 1
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 1
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 1
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 2
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 1
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 2
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 1
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 1
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 1
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 1
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 1
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 2
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 1
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 111    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Kişisel Sunum Açısından Dijital Portfolyonun İncelenmesi ve Dijital Portfolyo Denemeleri (Hatice Öz-Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), 2. Self Promotion Online (Ilise Bennun), 3. Designing Creative Portfolios (Gregg Berryman), 4. Portfolio Design (Harold Linton), 5. Graphic Design Presentations (Ed Marquand), 6. Digital Portfolio (Anne McKenna), 7. The Right Portfolio for The Right Job (Supon Phornirunlit),
Diğer Kaynaklar 8. Grafik Tasarım Dergileri, 9. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar), 10. İletişim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar vize - final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri