Ders Adı Tasarımda Algı ve İletişim
Ders Kodu GRT-3119
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ömer Can SORGUNALP
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması. Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Grafik tasarımın başlıca unsurlarının anlatılması ve uygulanması. Bir iletişim dili ve görsel iletişim formu olarak grafik tasarımın tanıtılması, iki boyuta indirgeme ve grafik resimleme diliyle kavramların sembollere dönüştürülmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 İletişim bilimleri hakkında bilgi edinir
2 Medya ve etkilerini inceler
3 Kitle iletişim çalışmalarının etkilerini görür
4 İletişim kuramları hakkında bilgi edinir
5 Kitle iletişim tarihindeki önemli kuramları ve isimleri öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Öğrencilerle tanışma/Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.
  Ön Hazırlık: Haftalık ders içeriği hakkında bilgilendirmek.
2 Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak.
  Ön Hazırlık: Temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Grafik tasarım ögeleri, kullanım alanları.
  Ön Hazırlık: Tasarım ilkelerilerinin kavranması.
4 Tasarım yönetemleri ve süreç planlaması.
  Ön Hazırlık: Tasarım süreç planlaması yapılması.
5 Tasarım üretim teknikleri konusu hakkında bilgilenme.
  Ön Hazırlık: Tasarım üretim teknikleri konusu hakkında bilgilenme.
6 Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratma.
  Ön Hazırlık: Görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler etme.
7 Vize Sınav Haftası.
  Ön Hazırlık: Vize Sınav Haftası.
8 Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisi.
  Ön Hazırlık: Malzeme bilgisi değerlendirmeleri.
9 Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturma.
  Ön Hazırlık: Özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturma becerisi geliştirme.
10 Duygu ve düşüncelerini baskıresim, fotograf vb. yöntemlerle estetik düzeyde anlatabilme.
  Ön Hazırlık: Grafik tasarımda yapılan uygulamaların estetik düzeyde anlatabilme becerilerinin gelişmesi.
11 Etik değerlere bağlı kalmak. Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak.
  Ön Hazırlık: Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri koruma alışkanlıklarını geliştirmek.
12 Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
  Ön Hazırlık: Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
13 Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
  Ön Hazırlık: Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
14 Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
  Ön Hazırlık: Grafik Tasarım Uygularımının görsel dili hakkında çözümlemeler.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 2
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 2
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 2
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 2
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 2
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 2
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 2
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 2
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 2
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 2
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 2
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 2
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 1
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 60
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Sunum 1 3 3
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Kitap ismi: Grafik Tasarımda Görsel Algı Yazar: Abdulgani Arıkan Yayınevi: Eğitim Yayınevi - Ders Kitapları
Diğer Kaynaklar Kitap İsmi: Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı Yazar:Tevfik Fikret Uçar Yayınevi: İnkılap Kitabevi
Materyal
Dökümanlar Kitap İsmi: Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı Yazar: Suzan Duygu, Bedir Erişti Yayınevi: Pegem A Yayıncılık - Akademik Kitaplar
Ödevler Tasarım ile ilgili bir tema belirlenmesi ve konu üzerinde araştırmalar yapılıp uygulamaya dönüştürülmesi hedeflenmektedir.
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri