Ders Adı Yaratıcı Fikir Geliştirme
Ders Kodu GRT-3118
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Ömer Can SORGUNALP
Dersin Yardımcıları Yazar: David Burkus Çevirmen: Gamze Sart Yayınevi :Nobel Akademik Yayıncılık- Yaratıcılık Mitleri, Yaratıcı Düşünme Yazar: David Cox Çevirmen: Esra Ün Yayınevi : Nobel Yaşam,Aklın Yeni Sırları Daniel H. Pink MediaCat
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Grafik ve tipografik tasarımda yaratıcı olmanın yollarının araştırılması. Çözüme yönelik etkili fikirler bulma. Görsel fikirleri iyi ifade edecek taslak hazırlama.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yaratıcı fikir üretebilmek adına ileri düzeyde beceri ve anlayış kazandırmayı amaçlamaktadır. Geleneksel uygulamaların ötesinde öğrencinin yaratıcı yönünü destekleyen deneysel fakat uygulanabilir tasarımlar gerçekleştirmeyi amaçlar.
No Dersin Kazanımları  
1 Probleme karşı hassasiyet geliştirebilmek.
2 Hataları, eksiklikleri, tutarsızlıkları, düzensizlikleri, ihtiyaçları görebilmek.
3 Belirli bir sürede amaca yönelik olarak çok sayıda ve farklı boyutlarda fikir ortaya koyabilmek.
4 Öğrenilmiş bilgiyi yeniden sınıflandırmak.
5 Çeşitli fikirleri ortaya koyabilmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Yaratıcılık ve özgünlük kavramları.
2 Yaratıcılık ve özgünlük kavramları üzerine örnekler.
3 Bir grafik tasarım projesi belirlenmesi.
4 Projeye yönelik kavramların geliştirilmesi.
5 Geliştirilen kavram üzerinden disiplin seçimi ve gelişimi.
6 Ortaya çıkan fikir tartışılp seçim yapılması.
7 Uygulama yapılması.
8 Uygulama yapılması.
9 Seçilen bir konsept için uygulama eskizleri.
10 Seçilen bir konsept için uygulama eskizleri.
11 Uygulamaların kavramsal yönden incelenmesi.
12 Final projesi verilmesi ve fikir geliştirme.
13 Final proiesine yönelik disiplin geliştirlmesi.
14 Final projesine yönelik yorum.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 1
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 1
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 1
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 1
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 2
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 1
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 1
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 2
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 1
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 1
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 1
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 1
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 1
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 4 4 16
Ödevler 4 4 16
Sunum 1 1 1
Proje 1 1 1
Laboratuar Çalışması 2 2 4
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Steve Jobs - Walter Isaacson Don’t Make Me Think - Steve Krug
Diğer Kaynaklar Yaratıcılık (Trevor Bentley) Working with Graphic Designer (James Craig) Trade Marks&Symbols 1-2 (Yasaburo Kuwayama)
Materyal
Dökümanlar Yaratıcılık (Trevor Bentley) Working with Graphic Designer (James Craig) Trade Marks&Symbols 1-2 (Yasaburo Kuwayama)
Ödevler
Sınavlar 1 vize 1 final
Materyal Diğer Yaratıcı Özgüven (Creative Confidence) - Tom & David Kelley
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri