Ders Adı Mesleki Bilgisayar II
Ders Kodu GRT-3108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Dilara PALA ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği In the Vocational Computer Course, the active learning method is preferred with the constructivist approach taken as the basis. Effective communication, building meaning, improving design abilities, activating thought power and embodying concepts, implementation and evaluation are important concepts. Based on student-centered learning, this course focuses on student participation and teacher guidance in the learning process. To teach basic usage principles of graphic design programs and to comprehend desktop publishing concepts. Students are aimed to develop their design skills by using their creative thinking skills to make use of Photoshop, Indesign and Illustrator programs that we can designate as a tool in design.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Mesleki Bilgisayar Dersinde, yapılandırmacı yaklaşım esas alınmakla birlikte, aktif öğrenme yöntemi tercih edilmiştir. Etkili iletişim kurma, anlam kurma, tasarım kabiliyetlerini geliştirme, düşünce gücünü harekete geçirme ve kavramları somutlaştırma, uygulama ve değerlendirme önemli kavramlardır. Öğrenci merkezli öğrenmeyi temel alan bu derste,öğrenme su¨recinde öğrenci katılımına ve öğretmen rehberliğine ağırlık verilmektedir. Grafik tasarım programlarının temel kullanım prensiplerini öğretmek, masaüstü yayıncılık kavramlarını kavratmayı hedefler. Öğrencilere yaratıcı düşünme becerilerini kullanarak tasarımda araç olarak nitelendirebileceğimiz Photoshop, Indesign ve Illustrator programlarını hakim bir şekilde kullanabilmelerini sağlayarak tasarım kabiliyetlerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 profesyonel düzeyde grafik tasarım yazılımlarını (örneğin Adobe Illustrator, Adobe Photoshop, Adobe InDesign gibi) kullanma becerilerini geliştirirler. Bu kapsamda, araçların ve özelliklerin derinlemesine anlaşılması ve karmaşık projelerde etkin bir şekilde kullanılması hedeflenir.
2 Renk teorisi üzerine derinlemesine bir anlayış geliştirilir ve renklerin tasarım süreçlerindeki etkili kullanımı öğrenilir. Renk tekerleği, renk kombinasyonları, renk düzenlemesi gibi konular üzerinde durulur. Ayrıca, renk yönetimi yazılımlarının ve renk profillerinin nasıl kullanılacağı da öğretilir.
3 vektör tabanlı illüstrasyonların nasıl oluşturulacağını ve düzenleneceğini öğrenirler. Özellikle Adobe Illustrator gibi yazılımlar kullanılarak, vektör tabanlı grafiklerin yaratılması, düzenlenmesi ve işlenmesi konularına odaklanılır.
4 Öğrenciler, vektör tabanlı illüstrasyonların nasıl oluşturulacağını ve düzenleneceğini öğrenirler. Özellikle Adobe Illustrator gibi yazılımlar kullanılarak, vektör tabanlı grafiklerin yaratılması, düzenlenmesi ve işlenmesi konularına odaklanılır.
5 Öğrenciler, öğrendikleri bilgi ve becerileri gerçek hayattaki grafik tasarım projelerine uygulama fırsatı bulurlar. Karmaşık tasarım projeleriyle çalışarak, yaratıcılıklarını ve problem çözme yeteneklerini geliştirirler. Bu süreçte, müşteri ilişkileri, proje yönetimi ve sunum becerileri gibi konular da ele alınabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders hakkında genel bilgilerin verilmesi. Adobe programları hangileridir aralarındaki farklar nelerdir.
2 Adobe Photoshop programına giriş. Araç çubuklarının tanıtılması.
3 Tool bar ve kısa yollar hakkında bilgi verilmesi.
4 1. Yeni bir belge oluşturulması. 2. Dörtgen, elips ve çizgi gibi temel şekillerin çizilmesi. 3. Renk eklemek ve çizgi kalınlığının değiştirilmesi.
  Ön Hazırlık: Temel şekiller ile ilgili alıştırmaların yapılması.
5 4. Objeleri gruplandırılması. 5. Mevcut elemanların ek kopyalanması. 6. Objelerin sayfada döndürülmesi.
6 7. Bir belgeye sayfa eklenmesi. 8. Panodaki sayfaların düzenlenmesi. 9. Özel sayfa boyutu belirlenmesi.
7 10. Ölçü birimi belirlenmesi. 11. İki renkli baskı için mizanpaj tasarlanması. 12. Vektörel EPS dosyasının aktarılması.
  Ön Hazırlık: Pen aracıyla çizim yapılması ve renklendirilmesi
8 13. Trase numunelerinin Adobe Photoshop'a aktarılması. 14. Bir belgenin katmanlar halinde organize edilmesi.
9 15. Bir obje stili hazırlayarak görsel karakteristiklerin uygulanmasının ve değiştirilmesinin sağlanması. 16. Grafiğin gerek olmayan yerlerinin silinmesi. 17. Diğer bir FreeHand dokümanına aktarma yapılması. 18. Eserin diğer bir uygulamaya aktarılması.
10 19. Union, Punch ve inset Path'ın öğrenilmesi.
11 20. Objelere grafik stiller atanması. 21. Hatlara metin atanması. 22. Degrade dolguları harmanlanması. 24. Hatlara harmanlama atanması.
12 26. Diğer Adobe Photoshop dosyalarından çalışmalar atanması. 27. Perspektif ızgara (grid) seçeneklerinin ayarlanması.
13 30. Sayfada ızgara işlemlerinin yapılması. 31. Perspektif ızgaraya herhangi bir eserin uygulanması. 29. Blend aracıyla illüstrasyon yapılması.
  Ön Hazırlık: Blend aracıyla vektörel bir resim oluşturulması.
14 Genel Değerlendirme ve Sunum.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 5
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 5
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 5
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 5
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 5
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 5
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 5
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 5
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 5
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 5
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 5
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 5
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 1
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 60
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 5 5 25
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 113    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu -
Diğer Kaynaklar -
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri