Ders Adı Sistem Analizi I
Ders Kodu BPR-227
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Bahadır Başyiğit
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Fizibilite Çalışmaları, Proje fikri süreci, Proje tasarım aşamaları, Proje ekibi oluşturulması, Proje ekibi ile ortak paydada hareket etmek, Tasarım ve Üretim İşlem Sırasının Belirlenmesi, Projenin gerçekleştirilmesi, gerçekleştirilen projenin raporunun hazırlanması ve projenin sunulması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı 1) Diğer derslerde edinilen teorik bilgilerle, atölye ve endüstri tecrübelerini bir araya getirerek, sistem tanıma ve analiz edebilme tekniklerini kavrayabilme. 2) Kazanılan bilgi ve becerileri kullanarak, hazırlanan projeleri atölye ve okul imkânlarını kullanarak üretebilme. 3) Araştırma ve tasarımla ilgili projelerde kaynak tarayabilme ve elde edilen bilgileri kullanarak proje hazırlayıp, sunabilme.
No Dersin Kazanımları  
1 Fizibilite Çalışması: Proje tanımlamaları ve ön varsayımlar, Problem çözümünde mantıksal ve pratik yaklaşımlar, Güncel teknik kullanımları ile çözüm üretilmesi, Önerilerin desteklenmesi
2 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
3 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
4 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
5 Proje fikri geliştirmek : Yeni bir projede var olması gerekenler ve daha önceden bu projeye benzer çalışmalar arasındaki farklılıklar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Fizibilite çalışması - proje tanımları ve ön varsayımlar.
2 Fizibilite çalışması - proje tanımları ve ön varsayımlar.
3 Güncel teknik kullanımları ile çözüm üretilmesi, önerilerin desteklenmesi. uygun ve yeterli bilgi toplanması.
4 Proje fikrinin geliştirilmesi için var olan projelerden farklılıkların tespit edilmesi.
5 Proje çalışmasının organizasyonu, güncel tekniklerin seçimi
6 Uygun teçhizat ve unsurların seçimi-uygulama ve yapım aşamaları.
7 Ekip çalışma sistemine entegre olarak ekip disiplinine katkıda bulunmak.
8 Projede bulunan Eksiklerin tespit edilerek bunların giderilmesi
9 Projede kullanılacak yöntem ve malzemeler için maliyet analizinin gerçekleştirilmesi.
10 Bu haftaya kadar yapılan çalışmaların rapor haline getirilerek bir Ara sınav olarak değerlendirilmesi.
11 Proje çalışmalarının uygulanabilirliğinin kontrolü ve dosyasının hazırlanması
12 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması
13 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması.
14 Hazırlanan proje çalışmasının Görsel ve yazılı olarak sunulması.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 2
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 2
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 1
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 2
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 1 12
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 5 5
Proje 1 30 30
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 95    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Hizmet vermekte olan bir spor salonu artan müşteri sayısı ve genişleyen ders içerikleri sebebiyle yeni bir yönetim sistemine ihtiyaç duymaktadır. Var olan sistemde müşteriler spor salonuna giderek bilgi almakta, kayıt olmakta, kayıtlar yönetim tarafından yerel olarak depolanmaktadır. Bu durum zaman kaybı oluşturmakta ve yönetimi zorlaştırmaktadır. Spor salonu, online olarak kişilerin üye olup, çeşitli derslere ait sınıfların takvim ve eğitmen bilgilerini görüntüleyebilmesini, istedikleri sınıflara kayıt olabilmesini istemektedir. Aerobik, step, pilates, dans gibi farklı ders içerikleri olabilmektedir. Yönetim tarafından belirlenen derslerin tarih ve saat bilgileri ile oluşturulan sınıfların kapasite bilgileri üyeler tarafından görüntülenebilmelidir. Eğitimciler de sisteme kişisel bilgilerini girip güncelleyebilmelidir. Ayrıca eğiticisi oldukları sınıfların katılımcı bilgilerini görüntüleyebilmelidir.
Diğer Kaynaklar SİLAHTAROĞLU, G. (2014). Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık, İstanbul.
Materyal
Dökümanlar SİLAHTAROĞLU, G. (2014). Sistem Analizi ve Tasarımı. Papatya Yayıncılık, İstanbul.
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri