Ders Adı Sistem Analizi II
Ders Kodu BPR-226
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Bahadır BAŞYİĞİT
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Güç sistemlerine giriş, bir ve üç fazlı güç sistemler arasındaki farklar, bileşenleri ve fonksiyonları. İletim hattı hesaplamaları, güç sistemlerinin modellenmesi, güç sistemlerinin matris analizi ve çözüm metotları. Güç akışı ve performans kriterleri, gerilim ve akım profilleri, gerilim düşümleri, kayıplar ve verimlilik. Simetrili bileşenler teorisi, Pozitif, negatif ve sıfır bileşen devreleri. simetrik kısa devre analizi, simetrisiz kısa devreler faz-toprak, faz-faz ve iki faz-toprak kısa devre analizleri. Güç sistemlerindeki harmonik kaynakları, etkileri pasif ve aktif filtrelerle giderilmesi. Güç sistemlerinin geçici durum ve kararlılık analizleri.Güç sistemlerine giriş, bir ve üç fazlı güç sistemler arasındaki farklar, bileşenleri ve fonksiyonları. İletim hattı hesaplamaları, güç sistemlerinin modellenmesi, güç sistemlerinin matris analizi ve çözüm metotları. Güç akışı ve performans kriterleri, gerilim ve akım profilleri, gerilim düşümleri, kayıplar ve verimlilik. Simetrili bileşenler teorisi, Pozitif, negatif ve sıfır bileşen devreleri. simetrik kısa devre analizi, simetrisiz kısa devreler faz-toprak, faz-faz ve iki faz-toprak kısa devre analizleri. Güç sistemlerindeki harmonik kaynakları, etkileri pasif ve aktif filtrelerle giderilmesi. Güç sistemlerinin geçici durum ve kararlılık analizleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Per Unit (pu) Değerleri Kullanarak Bir Güç Sisteminde Meydana Gelen Simetrik ve Asimetrik Arızaların Analizi. Alçak gerilim sistemlerinin yapısının tanımlama ve temel düzeyde analiz ve hesaplamalar yapabilme yıldız-üçgen devre hesapları yapabilme hatları kısa orta ve uzun şeklinde modelleyebilme
No Dersin Kazanımları  
1 1. Dengeli ve Dengesiz Güç Sistemlerini Modelleyebilme
2 2. Kısa Devre Analizi Yapabilme Yeteneği Kazandırma
3 3. Güç sistemleri konusunda becerilerin kazandırılması
4 4) Tek hat ve Empedans diyagramlarını, per-unit değerler ile ifade eder.
5 5) Simetrili Bileşenler, Sequence empedanslar ve sequence devreler hakkında bilgi sahibi olur.
6 6) Senkron makinalarda simetrik üçfazlı arızaları teşhis eder.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tek Hat Empedans Diyagramları. Çizimleri ve bileşenlerin tayini
2 Per Unit (pu) Değerler. hesaplamalar ve per unit tek hat şeması çizimi
3 Empedans ve Reaktans Diyagramları. Hesaplamaların yapılması
4 Devre Denklemleri ve denklem Çözümleri, Düğüm Denklemleri
5 Bara Admitans ve Empedans Matrisleri ve Bara Empedans Matrisinin Direkt Metotla Yazılması
6 Senkron Makinelerde Simetrik Üç Fazlı Arızalar ve hesaplamaları
7 Arıza Hesaplarında Bara Empedans Matrisinin oluşturulması
8 Simetrili Bileşenler teorisi, sıfır pozitif ve negatif bileşenler
9 Sequence Empedanslar ve Sequence Devrelerde hesaplamalar...
10 Güç Sistemlerinde Arızalar ve arıza bulma ve giderme teknikleri
11 Güç Sistemlerinde Simetrik Arızalar ve hesaplamaları. Arıza sebepleri
12 Güç Sistemlerinde asimetrik Arızalar ve hesaplamaları. Arıza sebepleri
13 Asimetrik Arızaların Analizinde Bara Empedans Matrisinin Kullanımı
14 Güç Sistemlerinde Kararlılık. Geçici durum ve kalıcı durum analizi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 1
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 1
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 1
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 1
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 2
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.
Diğer Kaynaklar Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.
Materyal
Dökümanlar Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.Elektrik Güç Sistemleri Analizi, Hüseyin ÇAKIR, 1986, Çakır H., Dinler S., “Güç Sistemlerinde Bara Empedans ve Admitans Matrislerinin Hesaplanması”, YTÜ Dergisi, 1982/2, Stevenson W.D., “Elements of Power System Analysis”,2000, Anderson P.M., “Analysis of Faulted Power Systems”, 1973.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri