Ders Adı Veri Yapıları
Ders Kodu BPR-124
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Recep ÇOLAK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Veri yapılarının sınıflandırılması, algoritmaya giriş ve karmaşıklık analizi, listeler, yığıtlar,kuyruklar, ağaçlar, yığınlar gibi temel veri yapıları ve türevleri, önemli sıralama algoritmalarının analizi, dinamik bellek ayırımı kullanarak program yazabilmek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin temel veri yapılarının tasarımı, analizi ve geliştirilmesi konusunda bilgi ve beceri sahip olmasını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Bilgisayar programları için temel tip, türetilmiş tip ve veri yapısı kavramlarını bilir ve uygulamalarda kullanabilir.
2 Sıralama algoritmalarını kullanarak verileri sıralayabilir. Algoritmaların zaman karmaşıklığını bilerek uygun veri seti için uygun algoritmayı kullanabilir.
3 Veri içinde arama yapmak için uygun algoritmayı kullanabilir.
4 Dinamik dizi yapısını bilir ve programlarda uygulayabilir.
5 Bağlı liste yapısını verir kendi uygulaması için uygun bağlı listeleri geliştirerek uygulayabilir.
6 Ağaç veri yapısını bilir ve uygulamalarda kullanabilir.
7 Stack ve yığın veri yapısını bilir uygulamalarda kullanabilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Verilerin bellekte saklanması ve veri tipleri, işaret kavramı
2 Sıra algoritmaları genel yapısı ve zaman karmaşıklıkları
3 Bubble sort, Eklemeli sıralama
4 Quick sort, merge sort, heap sort
5 Arama algoritmaları ve özellikleri, sıralı arama
6 İkili arama ve Veritabanı indexleri ile olan ilişkisi
7 Bir bağlı listelere giriş ve liste oluşturma
8 Bir bağlı listede veri silme ve liste üzerinde dolaşma
9 İki bağlı listeler ve işlemleri, dairesel listeler.
10 Bağlı listelerde arama ve sıralama işlemleri, bir bağlı ve iki bağlı avantaj ve dezavantajları
11 Kuyruk ve stack yapıları, bağlı listelerle olan ilişkisi
12 Ağaç veri yapıları ve kullanım alanları
13 Binary search tree ve uygulamaları
14 Avl ağaçları, Ağaçlar ile indexler arasındaki ilişkiler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 2
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 4
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 3
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 4
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 60
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 2 5 10
Sunum 0 0 0
Proje 2 5 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim elemanı ders notları
Diğer Kaynaklar Öğretim elemanı ders notları
Materyal
Dökümanlar Öğretim elemanı ders notları
Ödevler Bir bağlı dizide arama yapabilen Ağaç veri yapısı ile veritabanı index' i oluşturabilen
Sınavlar Yıl içi vize Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri