Ders Adı Grafik ve Animasyon
Ders Kodu BPR-117
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Emine Aruğaslan
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bitmap ve Vektör grafik, Bitmap ve Vektörel Dosya formatları (jpeg,tif, png cdr, vs.) Vektörel programda çizim araç çubukları, renk verme, birleştirme, ayırma, çizime çevirme işlemleri, Logo ve Amblem, Kartvizit, Afiş,Dergi sayfası, gazete, kapak, takvim, broşür vb. tasarım uygulamaları PhotoShop’da katman (layer) mantığı, Katmanlarda işlemler ( Layer Style, kilitleme, vs), PhotoShop’da seçim işlemleri, Seçimlere göre renk değişikliği, temizleme, istenmeyen nesneleri yok etme vs.Photoshop’da resimler üzerinde fotoğrafçılık alanındaki çalışmalar, efektler verme, action kullanımı
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders, masaüstü,reklamcılık, matbaa ve web ortamında sıklıkla karşılaşılan grafik çizimlerini ve grafik tasarımlarını yaparak,grafik formatlarını, vektörel ve bitmap kavramlarını bilerek, literatürde yaygın kullanıma sahip Corel Draw,Adobe Illustrator gibi vektörel propramlar ile Photoshop gibi bitmap içerikli programları öğrenmeyi hedeflemektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Çözünürlük, piksel ve dosya formatlarını bilir
2 2) Vektör ve Bitmap grafik kavramlarını öğrenir.
3 3) Photoshopta çizim araç çubuklarını, renk verme, birleştirme, ayırma, çizime çevirme işlemlerini yapar
4 4)Photoshopta Logo ve Amblem, Kartvizit, Afiş tasarımları yapar.Corel Draw’da Dergi sayfası, gazete, kapak, takvim, broşür tasarımları yapar
5 5)PhotoShop’da katman (layer) mantığını bilir. Katmanlarda işlemler, ( Layer Style, kilitleme, vs) ,PhotoShop’da seçim işlemleri Seçimlere göre renk değişikliği, temizleme, istenmeyen nesneleri yok etme vs. işlemlerini öğrenir ve gerçekleştirir.
6 6)Photoshop’da resimler üzerinde fotoğrafçılık alanındaki çalışmaları yapar, efektler verme, action kullanımını öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bitmap ve Vektör grafik nedir, farkları, kullanım yeri ve amaçları nelerdir.Çözünürlük ve Renk, Pixel derinliği
  Ön Hazırlık: -
2 Bitmap ve Vektörel grafik dosya formatları Ses ve Video Dosya Formatları
  Ön Hazırlık: -
3 Çizim araç çubukları, renk verme, birleştirme, ayırma, çizime çevirme işlemleri,
  Ön Hazırlık: -
4 Çizim araç çubukları, renk verme, birleştirme, ayırma, çizime çevirme işlemleri,
  Ön Hazırlık: -
5 Vektörel bir programda kurumsal kimlik çalışmaları; Logo ve Amblem, Kartvizit,
  Ön Hazırlık: -
6 Vektörel bir programda kurumsal kimlik çalışmaları; Logo ve Amblem, Kartvizit,
  Ön Hazırlık: -
7 Vektörel bir programda reklam ve matbaacılık çalışmaları; afiş, takvim,saat broşür,davetiye tasarımları
  Ön Hazırlık: -
8 Vektörel bir programda reklam ve matbaacılık çalışmaları; afiş, takvim,saat broşür,davetiye tasarımları
  Ön Hazırlık: -
9 Vektörel bir programda masaüstü yayıncılık çalışmaları,Dergi sayfası, gazete, dergi kapağı
  Ön Hazırlık: -
10 Vektörel bir programda masaüstü yayıncılık çalışmaları,Dergi sayfası, gazete, dergi kapağı
  Ön Hazırlık: -
11 PhotoShop’da katman (layer) mantığını. Katmanlarda işlemler( Layer Style, kilitleme, vs)
  Ön Hazırlık: -
12 PhotoShop’da seçim işlemleri. Seçimlere göre renk değişikliği, temizleme, istenmeyen nesneleri yok etme vs.
  Ön Hazırlık: -
13 Photoshop’da resimler üzerinde fotoğrafçılık alanındaki çalışmalar, efektler verme, action kullanımı
  Ön Hazırlık: -
14 Photoshop’da resimler üzerinde fotoğrafçılık alanındaki çalışmalar, efektler verme, action kullanımı
  Ön Hazırlık: -
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 2
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 1
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 2
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 2
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 20 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 25 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 140    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Grafik ve Animasyon Ders Kitapları
Diğer Kaynaklar Grafik ve Animasyon Ders Kitapları
Materyal
Dökümanlar Grafik ve Animasyon Ders Kitapları
Ödevler Afiş, Kartvizit, Broşür tasarımı geliştirme
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri