Ders Adı Yönetici Asistanlığı
Ders Kodu BYA-3105
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) 4-Gülnihan ÖLMEZ KIYICI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yönetici asistanlığı kavramı, sekreterlikten yönetici asistanlığına mesleğin Dünyada ve Türkiyede gelişimi, yönetici asistanının örgüt içindeki yeri ve önemi, yönetici asistanında aranan nitelikler ve beceriler, yönetici asistanının görev ve sorumlulukları, meslek etiği, imaj yönetimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yönetici asistanlığı mesleğini tanıtmak, sekreterlikten yönetici asistanlığına giden mesleğin evrimi hakkında bilgi vermek, yönetici asistanının kurumdaki yeri ve önemini vurgulamak, yönetici asistanlığı mesleği ile ilgili temel kavramları, yönetici asistanının taşıması gereken özellikleri ve becerileri tanımlamak
No Dersin Kazanımları  
1 Mesleki kavramları tanımak ve kullanmak
2 Mesleğe ilişkin yenilikleri ve gelişmeleri takip etmek
3 Sekreterlik ve yönetici asistanlığı arasındaki farkı kavramak
4 Yönetici asistanının örgüt içindeki yerini ve önemini anlamak
5 Yönetici asistanının mesleki ve kişisel özelliklerini tanımlayabilmek
6 Yönetici asistanının görev ve sorumluluklarını anlayabilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sekreterlik mesleği ve ders içeriği hakkında genel bilgilendirme, bilgi toplumu, örgüt ve yönetim kavramları
2 Sekreterlik mesleğinin Türkiyede ve Dünyada tarihsel gelişimi
3 Sekreterlik türleri, yönetici asistanının kişilik ve mesleki özellikleri, yönetici asistanının görev ve sorumlulukları
4 İletişim kavramı, yönetici asistanının sözlü ve sözsüz iletişim becerisi
5 Yönetici asistanının telefon iletişimi becerisi
6 Yönetici asistanının yazılı iletişim becerisi; resmi yazının biçim özellikleri
7 Vize haftası; yönetici asistanının raporlama becerisi ve rapor türleri
8 Yönetici assistanının belge yönetimi becerisi
9 Yönetici asistanının toplantı ve iş seyahati organizasyonu becerisi
10 Yönetici asistanının randevu düzenleme ve ziyaretçileri ağırlama becerisi
11 Yönetici asistanının planlama ve zaman yönetimi becerisi
12 Yönetici asistanının kriz ve stres yönetimi becerisi
13 Yönetici asistanının problem çözme ve karar verme becerisi
14 Meslek etiği, yönetici asistanlığı mesleğinin geleceği ve dönemin genel değerlendirmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek. 5
2 Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yenilikleri takip edebilmek ve uygulayabilmek 4
3 Alanıyla ilgili problem çözme, karar verme ve inisiyatif kullanma becerisi kazanmak 3
4 İletişim becerisinin önemini kavrayarak iş arkadaşlarıyla etkin iletişim kurabilmek 4
5 Bilgisayar paket programlarını tanımak ve etkin bir şekilde kullanabilmek 4
6 Dosyalama ve arşivleme sistemlerini tanıyarak bürolarda dosyalama ve arşivleme işlemlerini yapabilmek 4
7 Randevu, toplantı ve iş seyahati organizasyonu yapabilmek 4
8 Kurumsal protokol kurallarını öğrenmek ve uygulayabilmek 4
9 Dil bilgisi kurallarına uygun bir şekilde resmi yazışmaları hazırlayabilmek 4
10 Meslek etiğini tanımak ve iş yaşamı boyunca mesleki etik ilkelerine uygun davranabilmek 5
11 Bürolarda iş güvenliğinin sağlanması için alınması gereken tedbirler hakkında bilgi sahibi olma ve bunlara uygun davranabilmek 4
12 Büro yönetiminin ve nitelikli büro personelinin önemini ve örgüt başarısına katkısı anlayabilmek 1
13 Nitelikli bir büro çalışanının taşıması gereken özellikleri anlayabilmek 1
14 Büro yönetiminin işlevlerini anlayabilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 3 10
Devam 9 10
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Tengilimoğlu, D. ve Coşan Erkal, P, (2016) "Yönetici Asistanlığı" (4.basım), Ankara: Siyasal Kitabevi Öztürk Başpınar, N. (2014)"Yönetici Sekreter Gözüyle Yönetici Sekreterliğinden Yönetici Asistanlığına", 6.Basım, Nobel Yayıncılık Tutar, H. (2013) "Yönetici Asistanlığı", (3.basım), Ankara: Seçkin Yayınları ÖZTÜRK BAŞPINAR, N. (ed.) (2012) "Yönetici Asistanlığı" , Açık öğretim Fakültesi Yayını
Diğer Kaynaklar -Yönetici Asistanlığı, 2020, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları; https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=yoneticiasistanligi
Materyal
Dökümanlar
Ödevler 1-Yönetici asistanlığı ile ilgili iş ilanlarının taranarak yönetici asistanı için hangi niteliklerin istendiğinin tespit edilmesi. 2-Yönetici ofisinde yokken telefonla arayan bir müşteriyle yapılan örnek telefon konuşması hazırlanması. 3-Örnek bir seyahat planı hazırlanması.
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri