Ders Adı Büro Yönetimi
Ders Kodu BYA-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Mustafa ŞİRİKÇİ / Gülnihan ÖLMEZ KIYICI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Büro ve büro yönetimi kavramları, büro türleri ve büro personelinin nitelikleri, büro yönetiminde planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetim faaliyetleri, meslek hastalıklarıyla mücadele ve bürolarda iş güvenliğinin sağlanması için alınması gereken tedbirler, bürolarda kriz ve stres yönetimi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Büro ve büro yönetimiyle ilgili temel kavramları tanıtmak, büro yönetiminin örgüt başarısı açısından önemini vurgulamak, büro yönetiminde planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetleme fonksiyonlarını açıklamak, meslek hastalıkları ve bürolarda iş güvenliği hakkında bilgi vermek
No Dersin Kazanımları  
1 Büro kavramını ve büro türlerini tanımak
2 Büroların tarihsel gelişimini; günümüzde taşıdığı önemi ve örgüt başarısına katkısını anlamak
3 Büro yönetiminde planlamanın önemini ve örgüte katkısını anlamak
4 Bürolarda örgütlenme ilkelerini ve şubeleşme türlerini anlamak
5 Bürolarda etkin bir yürütme için gerekli olan faktörleri tanımak
6 Bürolarda koordinasyonun önemini anlamak ve koordinasyon araçlarını tanımak
7 Bürolarda denetimin önemini ve örgüte katkısını anlamak
8 Büro yerleşiminin önemi ve çalışanlar üzerindeki etkisini anlamak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Büro kavramı, büroların Dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişim
2 Modern büroların amaçları, büro faaliyetleri, büro çalışanları
3 Büro türleri, yönetim kavramı, yönetimin genel özellikleri
4 Büro yönetimi kavramı, büro yönetimi yaklaşımları, büro yönetimi fonksiyonları
5 Büro yönetiminde planlama fonksiyonu, planlamanın fayda ve sakıncaları, etkili bir planın özellikleri, plan türleri ve planlama süreci
6 Büro yönetiminde örgütleme, örgütlenme ilkeleri ve örgütün bölümlere ayrılması
7 Dönem arası sınavı
8 Büro yönetiminde yürütme ve koordinasyon
9 Büro yönetiminde denetleme
10 Bürolarda iş analizi ve iş tasarım yöntemleri
11 Bürolarda iş sağlığı ve güvenliği, tasarım ve ergonomi
12 Büro otomasyonu
13 Zaman yönetimi; hareket ve zaman etüdleri; iş ve meslek etiği
14 Büro yönetiminin örgüt başarısındaki rolü ve önemi, mobbingle mücadele; genel değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek. 4
2 Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yenilikleri takip edebilmek ve uygulayabilmek 4
3 Alanıyla ilgili problem çözme, karar verme ve inisiyatif kullanma becerisi kazanmak 3
4 İletişim becerisinin önemini kavrayarak iş arkadaşlarıyla etkin iletişim kurabilmek 3
5 Bilgisayar paket programlarını tanımak ve etkin bir şekilde kullanabilmek 4
6 Dosyalama ve arşivleme sistemlerini tanıyarak bürolarda dosyalama ve arşivleme işlemlerini yapabilmek 3
7 Randevu, toplantı ve iş seyahati organizasyonu yapabilmek 4
8 Kurumsal protokol kurallarını öğrenmek ve uygulayabilmek 2
9 Dil bilgisi kurallarına uygun bir şekilde resmi yazışmaları hazırlayabilmek 2
10 Meslek etiğini tanımak ve iş yaşamı boyunca mesleki etik ilkelerine uygun davranabilmek 5
11 Bürolarda iş güvenliğinin sağlanması için alınması gereken tedbirler hakkında bilgi sahibi olma ve bunlara uygun davranabilmek 5
12 Büro yönetiminin ve nitelikli büro personelinin önemini ve örgüt başarısına katkısı anlayabilmek 5
13 Nitelikli bir büro çalışanının taşıması gereken özellikleri anlayabilmek 5
14 Büro yönetiminin işlevlerini anlayabilmek 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 8 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 13 5 65
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 109    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu https://obs.isparta.edu.tr/Birimler/Akademik/DonemDersleri.aspx
Diğer Kaynaklar Öztürk Başpınar,N. ve Bayramlı, Ünver Ü.(2012)"Büro Yönetimi", 5. Basım, Ankara: Nobel Yayıncılık. Topaloğlu, M. ve Koç, H. (2005)"Büro Yönetimi: Kavramlar ve ilkeler", 3.basım, Ankara: Seçkin Yayıncılık. Göral, R. (2006) "Büro Yönetimi", 2.basım, Ankara: Nobel yayıncılık. Dilaver Tengilimoğlu (ed.), Büro Yönetimi, 2012, Açık öğretim Fakültesi Yayını Büro Yönetimi, 2020, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, https://icerik.ataaof.edu.tr/?d=buroyonetimi Büro Yönetimi, 2012, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri