Ders Adı Nesne Tabanlı Programlama I
Ders Kodu BPR-207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Recep ÇOLAK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sınıf üye elemanları. Nesne tabanlı programlama ilkelerini (Encapsulation, Inheritance, Polymorphism) kavramak. Nesneler arası ilişkileri anlamak (is a ilişkisi, has a ilişkisi). UML diyagramları. Tasarım desenlerini kavramak ve gerçek hayat problemlerine uygulayabilmek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Gerçek dünya problemlerinin bilgisayar ortamında çözülebilmesi için gereken nesne tabanlı programlama tekniğini öğretmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Nesne tabanlı programlama ilkelerini bilir.
2 Gerçek hayat problemlerini çözmek için gereken sınıfları tasarlayabilir.
3 Kalıtım ile nesne hiyerarşisi oluşturabilir.
4 Sınıflar arası ilişkileri kavrar ve sınıfları birlikte kullanabilir.
5 Tasarımını yaptığı sınıfların UML diyagramlarını çizebilir. UML diyagramlarını koda dönüştürebilir.
6 Tasarım desenlerinin amacını bilir projelerinde kullanabilir.
7 Proje ekibinin parçası olarak ortak proje geliştirebilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ders hakkında bilgilendirme. Nesneye yönelik programlamaya giriş. Nesneye yönelik düşünce kavramı
  Ön Hazırlık: -
2 1. Sınıf-Nesne kavramı. 2. Sınıf-Nesne ilişkisi. 3. Sınıf kodlama. 4. Özellikler ve olaylar arasındaki farklar.
  Ön Hazırlık: -
3 1. Erişim belirteçleri. 2. Birden çok sınıf arasındaki hiyerarşi. 3. UML dili ve sınıfların UML olarak gösterimi. 4. Erişim belirteçleri ve UML olarak gösterimi.
  Ön Hazırlık: -
4 1. Örnek sınıf kodlama ve nesnelerin türetilmesi. 2. Nesnelerin diğer veri yapısı ile olan ilişkisi, dizi, liste vb. veri yapıları ile kullanımı.
  Ön Hazırlık: Önceki konuların tekrar edilmesi.
5 1. Kalıtım. 2. Kalıtımın önemi sağladığı avantajlar. 3. Kalıtım örnek kodları.
6 1. Soyut sınıflar ve kullanım alanları. 2. Soyut sınıflar üzerinden kalıtım örnekleri.
7 1. Interface kavramı ve sınıflardan olan farklılıklar. 2. Interface üzerinden kalıtım örnekleri.
8 Interface ve kalıtım ile ilgili örnek kod çalışması.
9 Interface ve kalıtım ile ilgili örnek kod çalışması.
10 UML diyagramları.
11 UML diyagramları.
12 Tasarım desenlerine genel bakış. Avantajları ve kullanım alanları. Singleton deseni
13 Fabrika ve Abstract fabrika desenleri.
14 Adapter, Decorotor ve Composite tasarım desenleri.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 2
2 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 3
3 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 5
4 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 5
5 Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek. 5
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek. 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 4
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 4 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 75    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu e-ders içeriği
Diğer Kaynaklar e-ders içeriği
Materyal
Dökümanlar e-ders içeriği
Ödevler Nesne tabanlı programlama örnek çalışma ödevi.
Sınavlar Ara sınav, Final sınavı.
Materyal Diğer e-ders içeriği, ders izlencesi.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri