Ders Adı Alternatif Yabancı Dil I
Ders Kodu SHK-229
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler) Erdal ÖRDEK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Selamlaşma, vedalaşma kalıpları, kendini ve bir başkasını tanıtma, meslekleri söyleme, sayılar, günler, aylar, renkleri öğrenme, şimdiki ve geniş zamanda cümle kurma, günlük kelimeleri öğrenme, sahiplik bildiren yapıları öğrenme.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere A1 seviyesinde temel Almanca dilbilgisi kurallarının yanı sıra gündelik konuşma kalıplarını öğretmeyi ve kelime bilgisi kazandırmayı amaçlar.
No Dersin Kazanımları  
1 Almanca selamlaşabilir, vedalaşabilir.
2 Almanca biriyle tanışabilir, kendisiyle ilgili kişisel bilgiler verebilir.
3 Almanca bir başkasını tanıtabilir.
4 Almanca ailesi hakkında konuşabilir.
5 Gündelik kısa diyaloglar yürütebilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Selamlaşma ve vedalaşma kalıplarını söylemek kendini ve başkasını tanıtma nasıl olduğunu sorma. Ülke adları.
2 Alfabe ve sesletim stratejileri. Şahıs zamirleri ve fiil çekimleri.
3 Okul eşyalarını öğrenme bir ders planı hakkında konuşma renkleri öğrenme
4 Aile üyeleri hakkında konuşma dış görünüşle ilgili kavramları öğrenerek kullanma
5 Meslekler hakkında konuşma
6 haben fiili ve ismin -i hali sahiplik bildiren zamirler sıfatlar
7 Boş zaman aktiviteleri hakkında konuşma
8 Günün saatlerini belirtme um ve am edatları
9 günlük yapılan işler hakkında konuşma
10 Günün vakitleri hakkında konuşma
11 Günün bölümleri hakkında konuşma
12 Kafede birşey sipariş etme
13 hafta sonu hakkında konuşma
14 şimdiki zamanda ayrılabilen fiiller
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Takım çalışması becerisi 2
2 Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 2
3 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci 2
4 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 2
5 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 2
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi 3
7 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi 2
8 Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi 1
9 Etkin iletişim kurma becerisi 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi 2
11 Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi 2
12 Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 5
13 Mesleki öz güven becerisi 2
14 Girişimcilik becerisi 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 6 3 18
Sunum 1 8 8
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 176    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu Menschen Kursbuch A1 Menschen Arbeitsbuch A1
Diğer Kaynaklar Menschen Kursbuch A1 Menschen Arbeitsbuch A1
Materyal
Dökümanlar Menschen Kursbuch A1 Menschen Arbeitsbuch A1
Ödevler Serbest dinleme ve yazma çalışmaları
Sınavlar Arasınav Dönem Sonu Sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri