Ders Adı Tehlikeli Maddeler
Ders Kodu SHK-138
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) BATTAL TUNA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Tehlikeli maddelerin tanımlanması, Yasal mevzuat, Tehlikeli maddelerin genel özellikleri, Tehlikeli maddelerin sınıflandırılması, Dökümantasyon, Araç ve taşıma çeşitleri, Tehlikeli maddelerin ambalajlanması, Tehlikeli maddelerin işaretlenmesi, Tehlikeli maddelerin etiketlenmesi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrenciye; tehlikeli maddelerin lojistik süreç içerisinde doğal özelliklerinden dolayı verebilecekleri zararların önlenmesi amacıyla sınıflandırılması, paketlenmesi, taşınması kurallarının anlatılması.
No Dersin Kazanımları  
1 SHGM sıvı kısıtlama kurallarını bilecektir.
2 Tehlikeli maddeler ile ilgili teorik bilgi sahibi olabilecektir.
3 Tehlikeli maddeleri sınıflandırabilecektir
4 Tehlikeli maddeler karşısında acil durum prosedürlerini uygulayabilecektir.
5 Taşıyıcı mülkiyetteki tehlikeli maddeleri yorumlayabilecek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Genel Felsefe; Sınırlamalar
2 Genel Taşıma Gereklilikleri
3 Tehlikeli Madde Limitleri
4 Tehlikeli Madde Sınıfları
5 Tehlikeli Maddelerin Tanımlanması ve Liste Kullanımı
6 Paketleme Kuralları
7 İşaretleme ve Etiketleme Kuralları
8 Tehlikeli Madde Paket Örnekleri
9 Dökümantasyon
10 Paket gruplarının belirlenmesi, değişik tehlikeli maddelerin bir dış kapta taşınması
11 Radyoaktif maddeler
12 Tehlikeli Maddelerin Handlingi
13 NOTOC düzenlenmesi
14 Acil Durum Bilgileri
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Takım çalışması becerisi 1
2 Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi 2
3 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci 2
4 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi 1
5 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi 2
6 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi 1
7 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi 2
8 Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi 2
9 Etkin iletişim kurma becerisi 1
10 Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi 2
11 Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi 2
12 Yabancı dilde iletişim kurma becerisi 2
13 Mesleki öz güven becerisi 2
14 Girişimcilik becerisi 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 76    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Harmanlanmış ders notları
Diğer Kaynaklar Harmanlanmış ders notları
Materyal
Dökümanlar Harmanlanmış ders notları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri