Ders Adı Helikopter Yapıları ve Sistemleri
Ders Kodu UCT-233
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Mahmut ÇAPKURT
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Helikopter temel esasları, hidrolik, yakıt ve pnömatik sistemler, ışık ve aydınlatma, iniş takımları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Helikopter yapı ve sistemleri hakkında bilgilerin aktarılması
No Dersin Kazanımları  
1 Helikopter yapı ve sistemlerini bakım el kitaplarına uygun olarak kavrar.
2 Helikopter yapı ve sistemlerini bakım el kitaplarına uygun olarak kavrar.
3 Helikopter yapı ve sistemlerini bakım el kitaplarına uygun olarak kavrar.
4 Helikopter yapı ve sistemlerini bakım el kitaplarına uygun olarak kavrar.
5 Helikopter yapı ve sistemlerini bakım el kitaplarına uygun olarak kavrar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Uçuş Teorisi - Döner Kanat/Pervane Aerodinamiği
2 2 Uçuş Kumanda Sistemleri
3 Blade Tracking ve Vibrasyon Analizi
4 Aktarmalar/İletimler
5 Gövde Yapıları
6 Air Conditioning
7 7 Aletler (Cihazlar) / Aviyonik Sistemler
8 Elektrik Gücü
9 Kabin Ekipmanlar ı ve Mefruşat
10 Yangından Koruma, Yakıt Sistemleri
11 Hidrolik Güç
12 Buz ve Yağmurdan Koruma
13 4 İniş Takımları
14 Işıklar, Pnömatik/Vakum
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler - uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek 1
2 Motor prensip ve sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. Uçak gövdeleri hakkında teorik ve pratik bilgi ve becerilere sahip olmak 2
3 Uçak sistemlerinin teorik ve pratik uygulamalarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak 1
4 Hava taşıtları alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 2
5 Mesleğiyle ilgili çalışmaları yapabilecek güncel elektrik-elektronik-bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olmak 1
6 Alanıyla ilgili konularda tasarım, proje ve araştırma projelerini yapabilecek güncel bilgi ve becerilere sahip olmak 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 1
9 Mesleğiyle ilgili işletmecilik/yönetim/iş güvenliği alanlarında güncel bilgi ve becerilere sahip olmak 1
10 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu • TTS Module 12, Total Training Support Yayınları, Bedfordshire, 2016
Diğer Kaynaklar • ICAT, Module 12, International Centre for Aerospace Traning Yayınları, Rhoose, 2002-2006
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri