Ders Adı Küreselleşme
Ders Kodu POS-3132
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr.Üyesi Yusuf Yıldırım
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders işletmelerin küresel pazarlarda rekabetçi üstünlüğü elde etmesi ve sürdürebilmesi için tasarlanmış stratejileri değerlendirmek, uygulamak ve formüle edebilmeye yönelik küresel pazarlamada kullanılan araçlar, teknikler ve kuramlar ile ilgilidir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İleride kariyer geliştirecek olan öğrencilere yönelik olarak gerekli temel pazarlama kavramlarının ve mikro ekonomik kuramların benimsetilmesi ve uygulanabilirliğinin sağlanması düşünülmüştür. Bu dersin amacı küresel pazarlama alanında başarılı bir kariyer için öğrencilere gerekli bilgi gereksinimlerini sağlamaya yöneliktir. Dönem sonunda öğrenciler uluslar arası bağlamda işletmelerin pazarlama yeteneklerini analiz ederek çözümleyebileceklerdir. Ders genel olarak dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm çağdaş ekonomilerdeki pazarlamanın rolünü incelemeye yöneliktir. Daha sonra pazarlamanın sosyal, kültürel, ekonomik ve politik makro çevresi analiz edilerek yorumlanacaktır. Üçüncü bölümde küresel pazarlama planlaması, ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma çerçevesinde ele alınacaktır. Son olarak özel hizmetler ve endüstriyel pazarlama konuları rekabetçi üstünlük bakış açısıyla işletmelerin sosyal sorumluluk anlayışıyla değerlendirilerek incelenecektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Durum araştırmaları, sınıf tartışmaları, konuşmalar yapar.
2 Küreselleşme kavramını açıklar.
3 Küreselleşme ve boyutlarını açıklar
4 Küresel olayları yorumlar
5 Küreselleşme ve Türkiye etkileşimini değerlendirir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Küresel Pazarlamaya Giriş
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
2 Küresel Pazarlama Çevresini Değerlendirmek: Ekonomik sistemler
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
3 Pazar Geliştirme Adımları
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
4 Bölgesel Pazar özellikleri ve Ticari Anlaşmalar
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
5 Sosyal ve Kültürel Çevre
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
6 Küresel pazarlamanın Politik, Yasal ve Düzenleyici Çevresi
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
7 Küresel Pazarlar: Küresel Bilişim Sistemleri ve Pazar araştırması
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
8 Bölümlendirme, Hedef Pazarlar ve Konumlandırma
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
9 İthalat, ihracat ve ihracat pazarlaması: Örgütsel ihracat Etkinlikleri
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
10 Küresel Pazar stratejileri: Lisans anlaşmaları, yatırımlar ve Stratejik işbirlikleri
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
11 Küresel pazarlama Karması: Küresel Ürün Ve Fiyatlandırma Stratejisi, Küresel Tutundurma Ve Dağıtım Stratejisi
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
12 Küresel Pazarlama İletişim Kararları: Satış Tutundurma, Kişisel Satış Ve Pazarlama İletişiminin Özel Biçimleri
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
13 Strateji Ve Liderlik: Rekabetçi Üstünlüğün Stratejik Bileşenleri
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
14 Liderlik, İşletmenin sosyal sorumluluğu ve küresel arena.
  Ön Hazırlık: Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Posta hizmetleri mevzuat ve kanunlarını öğrenirler. 2
2 Mektup, parasal ve kargo grubu yönetmeliklerini öğrenirler. 2
3 Tebligat işlemlerini öğrenirler. 2
4 Posta merkezlerini sınıflandırabilirler. 2
5 Posta gelen ve giden servisleri hakkında detaylı bilgiye sahip olurlar. 2
6 Telgraf işlemlerini algılayıp yorumlayabilirler. 2
7 Kayıtlı ve kayıtsız gönderi esaslarını ve işlevini öğrenirler. 2
8 Telgrafın teslimini yapabilecek kapasiteye ulaşırlar. 2
9 Meslek için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini kazanırlar. 2
10 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olurlar. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Keegan, Warren J., Gren, Mark C. (2008), Global Marketing; Gegez, A. Ercan ve Diğerleri (2008), Küresel Pazarlama Yönetimi.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri