Ders Adı İklim Bilgisi
Ders Kodu AYH-3152
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları Yok
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1-Atmosferin yapısı 2-Isı ve sıcaklık 3-Atmosferde su buharı, nemlilik, yoğunlaşma, sis, bulut ve yağış 4-Atmosfer basıncı 5-Meteorolojik gözlemler ve değerlendirmeler 6-Hava kütleleri ve Cepheler 7-İklimlerin sınıflandırılması 8-İklim değişikliği ve su kaynakları bakımından önemi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı İklim bilgisi konusunda ormancılıkta iklim konusundaki başlangıç bilgilerini vermek
No Dersin Kazanımları  
1 Hava durumu ve iklim hakkında temel kavramlara hakim olmak
2 Dünya ikliminin oluşumu hakkında bilgi sahibi olmak
3 Atmosfer ve katmanları hakkında bilgi sahibi olmak
4 İklimi etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olamak
5 İklim değişikliğinin işleyişini, neden olan faktörleri ve sonuçlarını bilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Atmosferin yapısı
3 Sıcaklık ve ısı
4 Atmosferde su buharı, nemlilik ve yoğunlaşma
5 Sis ve bulut
6 Yağışlar ve oluşumu
7 Buharlaşma ve nem ve
8 Yağış ölçmeleri
9 Basınç ve rüzgar
10 Meteorolojik gözlemler ve değerlendirmeleri
11 Yangın meteorolojisi, İklimi oluşturan öğeler
12 Yağış ve sıcaklık ve ormancılık açısından önemi ve değerlendirilmesi
13 Hava kütleleri ve cepheler
14 İklimlerin sınıflandırılnası ve Türkiye'nin İklimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Doğa sevgisini ve çevre bilincini öğrenmek 2
2 Korunacak alan ve türlerin tespitine katkı sağlamak 2
3 Yaban hayatı sahaları tespiti ve sınırlama çalışmaları konularında hizmet vermek 2
4 Yaban hayvanlarının envanterini yapmak 1
5 Yaban hayatı yaşam ortamlarının geliştirilmesi konusunda çalışmak 1
6 Yaban hayvanlarının hastalık ve ölüm etmenlerinin tespiti için örnek hazırlama çalışmalarına katılmak 1
7 Popülasyonların durumunu, üretim çalışmaları dağılımını ve düzenli olarak sürdürülmesini sağlama çalışmalarına katkı sağlamak 2
8 Özel avlakların yönetim ve denetleme konularında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmak. 1
9 Av, avcı ve avcılık; ilişkileri ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 2
10 Güncel mevzuat ve uluslararası sözleşme bilgileri ve uygulamaları konularında bilgiye sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 12 3 36
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 83    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu N. Özyuvacı., 1999. Meteoroloji ve Klimatoloji, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, Rek. no: 4196, Fak. no: 460, ISMN: 975-404-544-5, Istanbul
Diğer Kaynaklar N. Özyuvacı., 1999. Meteoroloji ve Klimatoloji, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, Rek. no: 4196, Fak. no: 460, ISMN: 975-404-544-5, Istanbul
Materyal
Dökümanlar N. Özyuvacı., 1999. Meteoroloji ve Klimatoloji, İ.Ü. Orman Fakültesi Yayınları, Rek. no: 4196, Fak. no: 460, ISMN: 975-404-544-5, Istanbul
Ödevler Karbon döngüsü ve iklim değişikliği
Sınavlar 2
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri