Ders Adı Memeli Yaban Hayvanları
Ders Kodu AYH-3102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Halil SÜEL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Giriş, Memelilerin Genel Özellikleri, Memelilerin Sınıflandırılması, Türkiye?de Av ve Yaban Hayatı Açısından Önemli Memeliler, 2 Arazi Çalışması. Teknik gezi uygulaması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ülkemizde yayılış gösteren av ve yaban hayvanlarının morfoloji, yaşayışı, yayılışı vb. özelliklerinin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlamak.
No Dersin Kazanımları  
1 Yaban hayatının temellerini ve amacını ifade edebilir
2 Türkiye?nin Memelilerin genel özelliklerini öğrenir
3 Memelilerin genel özelliklerini öğrenir.
4 Memelilerin sınıflandırılması öğrenir
5 Memeli yaban hayvanlarının yönetimini öğreniri
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş ve tanımlar
2 Tür, Cins, Familya, Takım, Sınıf, Şube kavramları
3 Ülkemizde yayılış gösteren memeli hayvanlar ve genel özellikleri
4 Geyikgiller familyasının genel özellikleri, Geyik, Alageyik ve Karacanın tanıtılması
5 Keçigiller familyasının genel özellikleri, Yaban Keçisi ve Dağ keçisinin tanıtılması
6 Ceylan ve Yaban koyununun tanıtılması
7 Domuzgiller familyası
8 Yaban domuzunun tanıtılması
9 Köpekgiller familyası,
10 Kurt, Çakal
11 Tilkinin tanıtılması
12 Sansargiller familyası,
13 Porsuk, Sansarın tanıtılması
14 Sırtlangiller familyası, Sırtlanın tanıtılması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Doğa sevgisini ve çevre bilincini öğrenmek 2
2 Korunacak alan ve türlerin tespitine katkı sağlamak 2
3 Yaban hayatı sahaları tespiti ve sınırlama çalışmaları konularında hizmet vermek 2
4 Yaban hayvanlarının envanterini yapmak 2
5 Yaban hayatı yaşam ortamlarının geliştirilmesi konusunda çalışmak 2
6 Yaban hayvanlarının hastalık ve ölüm etmenlerinin tespiti için örnek hazırlama çalışmalarına katılmak 1
7 Popülasyonların durumunu, üretim çalışmaları dağılımını ve düzenli olarak sürdürülmesini sağlama çalışmalarına katkı sağlamak 2
8 Özel avlakların yönetim ve denetleme konularında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmak. 1
9 Av, avcı ve avcılık; ilişkileri ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 1
10 Güncel mevzuat ve uluslararası sözleşme bilgileri ve uygulamaları konularında bilgiye sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 1 20
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 15 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Oğurlu, İ., Şağdan, B., (2001). Türkiye’nin Önemli Av Hayvanlarının Biyolojisi ve Habitatları, Seminer Notları (Yayınlanmamış), İstanbul, 28 s.
Diğer Kaynaklar Oğurlu, İ., Şağdan, B., (2001). Türkiye’nin Önemli Av Hayvanlarının Biyolojisi ve Habitatları, Seminer Notları (Yayınlanmamış), İstanbul, 28 s.
Materyal
Dökümanlar Oğurlu, İ., Şağdan, B., (2001). Türkiye’nin Önemli Av Hayvanlarının Biyolojisi ve Habitatları, Seminer Notları (Yayınlanmamış), İstanbul, 28 s.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri