Ders Adı Dinler Tarihi
Ders Kodu TUR-3251
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Memduha Sert
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İlahi dinler olarak tanımlanan İslam, Yahudilik ve Hıristiyanlık ve bu dinsel geleneklerle ilişkili merkezler, eserler ve yaşayan gelenekler ve kültürler oluşturmaktadır. İnanç turizmi açısından oldukça zengin ülkemizde, bu kapsamdaki Efes, Sardes, İzmir, Antakya, Urfa, İstanbul ve Kapadokya gibi belirgin bir dinsel karakteri olan ören yerleri ve bu yerlerle bağlantılı Meryem Ana, St. Paul, İbrahim Peygamber gibi dinsel karakterler ve Ayasofya, Kariye Müzesi, Anadolu’lu azizler, Süryanilik vb. konular
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dinlerin doğuş ve gelişmeleri, felsefe tarihi hakkında bilgi sahibi olmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Günümüzde yaşayan dünya dinleri hakkında bilgi vermek
2 Öğrenci; din, tarih ve dinler tarihi kavramlarını tanımlar.
3 İslam’da ve Batı’da yapılan Dinler Tarihi çalışmalarını ana hatlarıyla değerlendirir
4 Dinin, insanlık tarihi içindeki yerini ve önemini kavrar
5 Dinleri değişik açılardan sınıflandırır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ünite:1 Dinler Tarihine Giriş
2 Ünite:2 İslamiyet
3 Ünite:2 İslamiyet
4 Ünite:3 Yahudilik ve Hristiyanlık
5 Ünite:3 Yahudilik ve Hristiyanlık
6 Ünite:5 Hint-Çin-İran Dinleri Mecusilik
7 Hint-Çin-İran Dinleri Hinduizm-Caynizm
8 Hint-Çin-İran Dinleri Budizm-Sihizm
9 Hint-Çin-İran Dinleri Konfüçyanizm_Taoizm
10 Ünite:5 Türkiye'de Bazı Dini Gruplar
11 Ünite:5 Türkiyede Bazı Dini Gruplar
12 Ünite:5 Misyonerlik
13 İnanç Turizmi
14 Genel Tekrar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk İlke ve İnklaplarına göre öğrenci yetiştirmek.. 5
2 Ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberleri yetiştirmek 4
3 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılar ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirmek 5
4 Rehber olmaları için gerekli olan yabancı dil eğitimini vermek 5
5 Grup ve insan davranışı konusunda bilgi vermek bunları Turizm Rehberliği mesleğinde uygulamasını sağlamak 4
6 Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlamak 5
7 Bir turun nasıl planlanacağını, uygulanacağını ve denetleneceğini öğretmek 5
8 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini anlatmak ve ziyaretçi memnuniyetinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi vermek 4
9 Türkiye’ nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini yerleştirmek 5
10 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları anlatmak 4
11 Bir turu etkin bir şekilde yönetebilmek için grup yönetimi ilkelerini anlatmak 5
12 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları ve bu bilgileri kullanmalarını sağlamak 5
13 Turist Rehberinin görevlerini anlatmak 4
14 Turist Rehberinin niteliklerini anlatmak 5
15 İyi bir turist rehberinde bulunması gereken özellikleri anlatmak 4
16 Turizm Coğrafyası hakkında bilgi vermek 5
17 Her geçen yıl değişen turizm gelirleri ve turist varışları hakkında bilgilendirmek 5
18 Turist rehberliği Mesleğini etik kurallarına uygun yapmaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek 4
19 Turist rehberinin sürekli kendisini geliştirmesi, bol bol mesleği ile ilgili kitap okuması konusunda bilgi vermek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 2 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Dinler Tarihi-Meb Yayınları Yaşayan Dünya Dinleri Aöf Yayınları
Diğer Kaynaklar Dinler Tarihi-Meb Yayınları Yaşayan Dünya Dinleri Aöf Yayınları
Materyal
Dökümanlar Dinler Tarihi-Meb Yayınları Yaşayan Dünya Dinleri Aöf Yayınları
Ödevler 1.Dünyada inanç turizmi kapsamında ziyaret edilen yerler 2.Misyonerlik
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri