Ders Adı Sanat Tarihi-II
Ders Kodu TUR-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr.Öğr. Üyesi Hatice Sarı Gök
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. İpek Ünal
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kronolojik bir biçimde, yerleşik hayata geçiş sürecinden başlayarak, insanlığın ilk kültür ürünlerini incelemek ve ayrıca Sanat tarihinin doğuşu ve gelişim çizgisi hakkında öğrencilere ilk görüşleri kazandırmak ve sanat tarihi terminolojisinin öğretilmesi ile Türk sanatının temelini oluşturan Orta Asya Türk sanatı ve İslam sanatı hakkındaki temel bilgilerin öğrencilere kazandırılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sanatın tanımını, sanat türlerini ve sanat tarihinin temel kavramları, tarih öncesi çağlardan günümüze kadar sanatın gelişimini dönemsel özellikleri, özellikle Anadolu coğrafyasındaki dönemlere göre sanat eserlerinin özelliklerini ve sanat akımları konularını kapsamaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Sanat, Sanat Tarihi, kavramlarını tanımlama, Sanat Tarihinin Dili (Terminoloji) . ve Sanat Tarihinde kullanılan ana terim ve kavramları anlama. İlk çağlardan başlayarak Mezopotamya, Mısır, Hitit, Frig, Urartu, Yunan, Roma ve Bizans dönemleri sanat anlayışlarını incelemek ve bu dönemlerin sanat eserleri hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Anadolu uygarlıklarından Hitit, Frig, Urartu, Lidya sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
3 Anadolu'daki Helen Roma sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Anadolu'daki Bizans sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
5 Anadolu'daki Türk-İslam sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
6 Anadolu'daki Türk-İslam sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Roma Sanatı, Mimari yapıları, heykeller, seramikler ve sikkeler
2 Bizans sanatı, Mimari yapıları (Dini Minari, Sivil Mimari, Askeri Mimari)
3 Bizans sanatı, Mimari yapıları (Dini Minari, Sivil Mimari, Askeri Mimari)
4 Bizans sanatı, Mimari yapıları (Dini Minari, Sivil Mimari, Askeri Mimari)
5 Türk sanatı (İslamiyet öncesi)
6 Türk-İslam Sanatı
7 Türk-İslam sanatı Dini mimari yapıları
8 Türk-İslam sanatı Dini mimari yapıları
9 Türk-İslam sanatı Dini mimari yapıları
10 Türk-İslam sanatı Sivil mimari yapıları
11 Türk-İslam sanatı Sivil mimari yapıları
12 Türk-İslam sanatı Askeri mimari yapıları
13 Türk-İslam sanat çeşitleri (Ahşap sanatı, Hat sanatı, Çini Sanatı, Ebru Sanatı vb.)
14 Türk-İslam sanat çeşitleri (Ahşap sanatı, Hat sanatı, Çini Sanatı, Ebru Sanatı vb.)
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk İlke ve İnklaplarına göre öğrenci yetiştirmek.. 4
2 Ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberleri yetiştirmek 4
3 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılar ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirmek 5
4 Rehber olmaları için gerekli olan yabancı dil eğitimini vermek 4
5 Grup ve insan davranışı konusunda bilgi vermek bunları Turizm Rehberliği mesleğinde uygulamasını sağlamak 4
6 Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlamak 4
7 Bir turun nasıl planlanacağını, uygulanacağını ve denetleneceğini öğretmek 4
8 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini anlatmak ve ziyaretçi memnuniyetinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi vermek 5
9 Türkiye’ nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini yerleştirmek 4
10 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları anlatmak 4
11 Bir turu etkin bir şekilde yönetebilmek için grup yönetimi ilkelerini anlatmak 5
12 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları ve bu bilgileri kullanmalarını sağlamak 4
13 Turist Rehberinin görevlerini anlatmak 4
14 Turist Rehberinin niteliklerini anlatmak 4
15 İyi bir turist rehberinde bulunması gereken özellikleri anlatmak 5
16 Turizm Coğrafyası hakkında bilgi vermek 4
17 Her geçen yıl değişen turizm gelirleri ve turist varışları hakkında bilgilendirmek 4
18 Turist rehberliği Mesleğini etik kurallarına uygun yapmaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek 5
19 Turist rehberinin sürekli kendisini geliştirmesi, bol bol mesleği ile ilgili kitap okuması konusunda bilgi vermek. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 1 1
Sunum 2 1 2
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 97    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Sanat tarihi Ders notları
Diğer Kaynaklar Sanat tarihi Ders notları
Materyal
Dökümanlar Sanat tarihi Ders notları
Ödevler Anadolu tarih öncesi dönemlerin eser ve kalıntıları
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri