Ders Adı Sanat Tarihi-I
Ders Kodu TUR-3106
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Hatice SARI GÖK
Dersin Yardımcıları Öğr. Gör. İpek Ünal
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sanatının genel özellikleri, tarih önceki çağlarda ait Anadolu'daki izleri, dönem dönem incelenmektedir. Urartu sanatı, Hitit sanatı, Lidya ve frig sanatı, Mezopamya ve Mısır sanatı, vb. konular detaylı olarak incelenmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Sanat tarihi dersi, geçmiş döneme ait uygarlıkların kültürel, sanatsal ve tarihi anlamda öğretilmesi, anlaşılması ve günümüz kültürleriyle bağ kurulması böylelikle geçmişle günümüz arasında bir bağ kurulmaya çalışılmasına yönelik olarak teorik ve görsel olmak üzere ders işlenmektedir. Anadolu ve komşu kıtalarda görülen uygarlıkların öğrencilere görsel açıdan tanıtılması amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, geçmiş döneme ait uygarlıkların  kültürel, sanatsal ve tarihi anlamda geçmişle günümüz arasında bir bağ kurulmaya çalışılmasına yönelik olarak teorik ve görsel olarak bilgi sahibi olur.
2 Anadolu'da paleolitik, neolitik, kalkolitik ve Tunç çağlarından kalan yerleşim yerleri ve sanat eserleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Hitit sanatı, Urartu sanatı ve Frig sanatı hakkında bilgi sahibi olur.
4 Lidya sanatı, helenistik dönem krallıkları sanatları hakkında bilgi sahibi olur.
5 Sümer sanatı, Babil sanatı, Asur ve Mısır sanatları hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sanat nedir? Sanat tarihinin oluşumunda insanoğlunu rolü, nerde ve ne zaman başlar. Anadolu kültürünün temelleri ne zaman atılmaya başlanmıştır ve Anadolu’da sanat nasıl filizlenmiştir.
2 Anadolu’da kültür ve Sanat tarihinin başlangıcı, Paleolithik dönemde Anadolu’da mağara yerleşimleri ve bu yerleşimlerin sanatsal açıdan irdelenmesi  
3 Paleolithik dönem Anadolu kültürü ve ilk yerleşim yerleri ve Neolithik Dönemin hazırlanışı,  bu dönemlerin toplumlar üzerindeki etkisi ve bunun sanatsal diyebileceğimiz faaliyetlere yansıması
4 Anadolu kültür tarihi açısından Neolithik Dönem yerleşimleri ve kültürlerin sanatsal açıdan irdelenmesi
5 Neolithik Dönemin sonu ve Kalkolithik Dönemin Anadolu kültür ve sanat tarihi açısından önemi, yerleşim yerleri ve kültürlerin irdelenmesi
6 Kalkolithik Dönemin sonu ve Tunç Çağının Anadolu kültür ve sanat tarihi açısından önemi, Anadolu’da ki yerleşim yerleri ve kültürlerin irdelenmesi
7 Tunç Çağının kültür ve sanat  tarihi açısından irdelenmesi, Asur ticaret kolonileri dönemi Anadolu’da ki Asurlu tüccarların Anadolu ve Mezopotamya arasındaki kültürel ve ticari bağları bu bağların toplumlar arası ne gibi sanatsal etkileşim içerisinde oldukları
8 Anadolu’da Hatti ve Hitit sanatı ve Kültür, bu uygarlıkların Anadolu kültür- sanat tarihine katkısı, Hattilerin ve Hititlerin dil, din, sanat, siyasi ve ticari açıdan irdelenmesi, Urartu Devletinin siyasi tarihine giriş
9 HAFTA ARA SINAV
10 Urartuların dil, din, sanat, siyasi ve ticari açıdan irdelenmesi. Anadolu kültür- sanat tarihine katkıları ve Doğu Anadolu’da ki imar faaliyetleri altında sanata yansımaları
11 bir önceki haftanın devamı Urartuların irdelenmeye devam edilmesi
12 Firiglerin dil, din, sanat, siyasi ve ticari açıdan irdelenmesi ve Anadolu kültür- sanat  tarihine katkıları
13 bir önceki haftanın devamı, Firiglerin irdelenmeye devam edilmesi
14 Lidialıların dil, din, sanat, siyasi ve ticari açıdan irdelenmesi ve Anadolu kültür- sanat tarihine katkıları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk İlke ve İnklaplarına göre öğrenci yetiştirmek.. 4
2 Ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberleri yetiştirmek 3
3 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılar ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirmek 4
4 Rehber olmaları için gerekli olan yabancı dil eğitimini vermek 4
5 Grup ve insan davranışı konusunda bilgi vermek bunları Turizm Rehberliği mesleğinde uygulamasını sağlamak 3
6 Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlamak 5
7 Bir turun nasıl planlanacağını, uygulanacağını ve denetleneceğini öğretmek 4
8 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini anlatmak ve ziyaretçi memnuniyetinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi vermek 4
9 Türkiye’ nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini yerleştirmek 5
10 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları anlatmak 4
11 Bir turu etkin bir şekilde yönetebilmek için grup yönetimi ilkelerini anlatmak 4
12 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları ve bu bilgileri kullanmalarını sağlamak 4
13 Turist Rehberinin görevlerini anlatmak 3
14 Turist Rehberinin niteliklerini anlatmak 4
15 İyi bir turist rehberinde bulunması gereken özellikleri anlatmak 4
16 Turizm Coğrafyası hakkında bilgi vermek 4
17 Her geçen yıl değişen turizm gelirleri ve turist varışları hakkında bilgilendirmek 4
18 Turist rehberliği Mesleğini etik kurallarına uygun yapmaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek 5
19 Turist rehberinin sürekli kendisini geliştirmesi, bol bol mesleği ile ilgili kitap okuması konusunda bilgi vermek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 95    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. ESKİ ANADOLU ve Batı TRAKYA BAŞLANGICINDAN PERS EGEMENLİĞİNE KADAR, VELİ SEVİN, İstanbul, ISBN 975-05-0135-7, İletişim yayınları 2. Anadolu Kültür Tarihi, EKREM AKURGAL, Tübitak Popüler Bilim Kitapları, Tübitak yayınları 3. Anadolu Uygarlıkları, EKREM AKURGAL, İstanbul, ISBN9754790310 4. Eski Önasya'da Siyasal İlişkilerden Bölümler, SEDAT ALP, Cumhuriyetin 50. Yıldönümü Anma Kitabı. s. 425-436, AÜ DTCF Yayın No. 239, 1974. 5. Eski Anadolu'da yazı, SEDAT ALP, Harf Devriminin 50. Yılı Sempozyumu s. 19-22, Türk Tarih Kurumu Yayınları XVI. Dizi, sayı 4I, 1981. 6. Dünya Sanat Tarihi, ADNAN TURANİ, Remzi Kitabevi, ISBN:9789751403605, 1997
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri