Ders Adı Antik Yerleşimler
Ders Kodu TUR-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Şenay DEMİR
Dersin Yardımcıları Doç.Dr Hatice SARI GÖK
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu derste öncelikli olarak bölge kentleri yapıları ve coğrafi özelliklerine göre anlatılacaktır. Ayrıca İonia, Karia, Lykia, Pisidia, Kilikia ve Pamphylia bölgelerinin önemli kentleri slaytlarla anlatılacaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Dersin amacı; İlk Tunç Çağı’ndan itibaren kent planları ve kentleşme sürecini irdelemek, önemli merkezleri kentleşme ve kent planlaması yönünden sorgulamaktır. Dersin hedefi; kentleşme süreci ve kent planlamaları hakkında bilgi sahibi olarak, bilgi ve deneyimlerini yazılı olarak ifade edebilmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Türkiye' deki önemli Antik Kentlerimiz hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.
2 Antik çağ kronolojisini bilme.
3 Antik çağ uygarlıklarının belirleyici özelliklerini anlayabilme.
4 Anadolu’nun antik çağ coğrafyasını kavrayabilme.
5 Arkeolojik terimleri ve anlamlarını kavrayabilme.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Göbeklitepe ve Çatalhöyük Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
2 Truva ve Alacahöyük Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
3 Frig kentleri, Ksantos ve Letoon Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
4 Hattuşa ve Phaselis Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
5 Assos ve Sardeis Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
6 Efes ve Pergamon Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
7 Asklepion ve Sagalassos Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
8 Priene, Milet ve Priene Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
9 Zeugma ve Afrodisias Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
10 Hierapolis ve Perge Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
11 Aspendos ve Laodikeia Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
12 Patara ve Antiocheia Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
13 Nemrut ve Ani Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
14 Harran ve Sağmatar Antik kentlerinin konumu, keşfi, tarihçesi, bulunan yapıları ve tur rotası hakkında bilgi vermek.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk İlke ve İnklaplarına göre öğrenci yetiştirmek.. 5
2 Ülkemizin tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberleri yetiştirmek 5
3 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili olarak Türkiye'nin arkeolojik, tarihi ve coğrafi değerlerini algılar ve bunları güncel olaylarla ilişkilendirmek 5
4 Rehber olmaları için gerekli olan yabancı dil eğitimini vermek 5
5 Grup ve insan davranışı konusunda bilgi vermek bunları Turizm Rehberliği mesleğinde uygulamasını sağlamak 5
6 Dünyada yaşamış ve yaşamakta olan farklı dinlerin temel ilkelerini kavrayarak Turizm Rehberliği mesleği ile harmanlamak 5
7 Bir turun nasıl planlanacağını, uygulanacağını ve denetleneceğini öğretmek 5
8 Turist Rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini anlatmak ve ziyaretçi memnuniyetinin nasıl sağlanacağı hakkında bilgi vermek 5
9 Türkiye’ nin sahip olduğu soyut ve somut eserleri koruma bilincini yerleştirmek 5
10 Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları anlatmak 5
11 Bir turu etkin bir şekilde yönetebilmek için grup yönetimi ilkelerini anlatmak 5
12 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olmaları ve bu bilgileri kullanmalarını sağlamak 5
13 Turist Rehberinin görevlerini anlatmak 5
14 Turist Rehberinin niteliklerini anlatmak 5
15 İyi bir turist rehberinde bulunması gereken özellikleri anlatmak 5
16 Turizm Coğrafyası hakkında bilgi vermek 5
17 Her geçen yıl değişen turizm gelirleri ve turist varışları hakkında bilgilendirmek 5
18 Turist rehberliği Mesleğini etik kurallarına uygun yapmaları konusunda öğrencileri bilgilendirmek 5
19 Turist rehberinin sürekli kendisini geliştirmesi, bol bol mesleği ile ilgili kitap okuması konusunda bilgi vermek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Turist Rehberliği İçin Anadolu'da Antik Kent ve Merkezler Dr. Tolga Fahri ÇAKMAK Ders Kitabı.
Diğer Kaynaklar -
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler -
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri