Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu LOJ-3156
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Ferdi Akbıyık
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama, Pazar, Mal, Dağıtım, Fiyat, Satış Çabaları, Planlama, Örgütleme, Uygulama ve kontrol.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama ilkelerinin kavratılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlama ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi.
2 Tüketicilerin davranışlarının anlaşılması ve çözümlenmesi.
3 Pazarlama bilgi sistemi ve araştırması için uygulamaya yönelik bilgi verilmesi.
4 Pazarlama süreçlerinin anlaşılması.
5 Pazarlamanın işletmeler için rolünün öneminin kavranması.
6 Tüketici ve endüstriyel pazarların analizinin kavranması.
7 Pazarlama ile ilgili konulardaki güncel gelişmelerin değerlendirilmesi.
8 Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve talep tahminlerinin yapılışının kavranması.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Modern Pazarlama Anlayışı.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
2 Müşteri Değeri ve Müşteri Tatmini.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
3 Pazarlama Yönetimi, Stratejik Planlama.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
4 Pazarlama Kararlarını Etkileyen Çevresel Faktörler.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
5 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
6 Tüketiciler Pazarının Özellikleri.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
7 Örgütsel Pazarların Özellikleri.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
8 Ara Sınav (Vize)
  Ön Hazırlık: Vize sınavına çalışma.
9 Vize sorularının tartışılması ve çözülmesi
  Ön Hazırlık: Sınav değerlendirme
10 Uluslararası Pazarların Özellikleri.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
11 Pazar Bölümleme ve Hedef Pazarların Seçimi.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
12 Internet Ortamında Pazarlama.
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
13 Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
14 Nöropazarlama
  Ön Hazırlık: Literatür okuma.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 1
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 2
3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. 1
4 Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. 1
6 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 2
7 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
9 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 1
10 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders sunusu.
Diğer Kaynaklar Ders sunusu.
Materyal
Dökümanlar Ders sunusu.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Güncel Pazarlama Yönetimi (Prof. Dr. Mahir NAKİP, Prof. Dr. İnci VARİNLİ) Pazarlama Kavramlar-kararlar (Prof. Dr. İlhan CEMALCILAR), Pazarlama İlkeler-Yönetim-Örnek olaylar (Prof. Dr. Cemal YÜKSELEN).
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri