Ders Adı Pazarlama Yönetimi
Ders Kodu FBS-3283
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Nurittin ARIKAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği .....Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi................
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı ..... Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi...............
No Dersin Kazanımları  
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynaklar.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi.
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5 Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları.
6 Pazar bölümleme ve konumlandırma.
7 Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması.
8 Pazarlamada ürün kararları.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı, Gelişimi ve Değer Kavramı
2 Pazarlama Çevresi ve Bilgi Sistemi
3 Pazarlar ve Davranışlar
4 Pazarlar ve Davranışlar
5 Pazarlama Yönetim Süreci
6 Pazarlama Yönetim Süreci
7 Ürün Yönetimi
8 Ürün Yönetimi
9 Fiyat ve Fiyat Kararlarının Yönetimi
10 Fiyat ve Fiyat Kararlarının Yönetimi
11 Dağıtım Kanalları ve Lojistik
12 Dağıtım Kanalları ve Lojistik
13 Pazarlama İletişimi Yönetimi
14 Pazarlama İletişimi Yönetimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bankalarda ve sigorta şirketlerinde yönetici yardımcılığı veya orta kademe yöneticilik konusunda ana eleman olarak sorumluluğunu bilmesi 2
2 Alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini açıklayabilme 2
3 Mesleği ile ilgili mevzuatı takip etmenin önemini kavrayabilme 2
4 Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından bankacılığın önemini ifade edebilmesi 2
5 Bilgisayar kullanarak alanı ile ilgili çalışmalar yapabilme, bilgi depolayabilme, depolanmış bilgileri kullanabilme 2
6 Yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme 2
7 Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulma ve doğru karar verme becersini kazanma 2
8 Finans ve bankacılık sektöründe sorumluluk üstlenebilme ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek nitelikli ara insan gücünü yetiştrimenin hedeflenmes 1
9 Bir işletmenin bilançosunu ve gelir tablosunun incelenmesi ve yorumlanması 1
10 Banka ve sigorta muhasebesini yapabilme 1
11 Müşteri ilişkileri ve insan kaynakları yönünden donanımlı bireyler yetiştirme 1
12 Bankacılık ve sigortacılık genel bilgilerini almış ve banka ve sigorta hukuku hakkında bilgi sahibi olabilmesi 1
13 Mesleği ile ilgili bilgisayar konusunda donanımlı bir şekilde yetiştirilmesi 1
14 Bankacılık ve sigortacılık konusunda mesleki ingilizce bilgisine sahip olma 1
15 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
16 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 25 25
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 101    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi,İstanbul. Kozak,N. vd. (2014), Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Öztürk ve Güven, (2019). Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama. Beta Basım Yayın. İstanbul.
Diğer Kaynaklar Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi,İstanbul. Kozak,N. vd. (2014), Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Öztürk ve Güven, (2019). Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama. Beta Basım Yayın. İstanbul.
Materyal
Dökümanlar Mucuk, İ. (2012), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi,İstanbul. Kozak,N. vd. (2014), Hizmet Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara. Öztürk ve Güven, (2019). Bankacılık ve Sigortacılıkta Pazarlama. Beta Basım Yayın. İstanbul.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri