Ders Adı Konukla İletişim
Ders Kodu ASC-4263
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Murat BAŞ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği A. TELEFONLA İLETİŞİM 1.İletişim 2. İletişimde telefon 3. Kullanılan kodlama ve kısaltmalar 4. Mesaj formu kullanma 5. Çizelge oluşturma B. FAKS İLE İLETİŞİM 1. Faks cihazı 2. Cihaz üzerinde ki düğmelerin fonksiyonu 3. Elektrikli alet ile ilgili alınması gereken tedbirler 4. İleti gönderim raporu 5. Cihaza kağıt yerleştirme C. E-POSTA 1. Elektronik posta kavramı 2. Kullanıcı hesabı, elektronik imza gibi temel kavramlar 3. (CC), (Bcc),konu, adres satırları v.b. gibi elektronik posta ile ilgili kısaltmalar 4. e-posta göndermek ve almak D. INTERNETTE SESLİ VE GÖRÜNTÜLÜ İLETİŞİM 1. Program yükleme yöntemleri a. Özellikleri b. Önemi c. Çalıştırma
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Otel işletmelerinde misafirlerle ve otel işletmesi personeli ile iyi iletişim kurmanın yöntemlerinin öğrencilere öğretilmesidir.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci iletiş konusunda bilgi sahibi olur.
2 Öğrenci mesleki iletişim kurmayı öğrenir.
3 Öğrenci beden dilinin kullanımını öğrenir.
4 Öğrenci kavramsal etik ilkelerini öğrenir.
5 Öğrenci gelenek görenek öğretilerini öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 TELEFONLA İLETİŞİM
2 FAKS İLE İLETİŞİM
3 E - POSTA
4 İNTERNETTE SESLİ VE GÖRÜNTÜLÜ İLETİŞİM
5 SÖZLÜ İLETİŞİM
6 YAZILI İLETİŞİM
7 BEDEN DİLİ
8 KONUĞUN KONAKLAMA TESİSİNDE KARŞILAŞABİLECEĞİ OLAĞAN DIŞI DURUMLAR VE ÇÖZÜMLERİ
9 KONUĞUN KONAKLAMA TESİS DIŞINDA KARŞILAŞABİLECEĞİ OLAĞAN DIŞI DURUMLAR VE ÇÖZÜMLERİ
10 Müdahale edilmesi mümkün olmayan durumlar
11 KONUK TİPLERİ VE DAVRANIŞLARI
12 KONUK ŞİKAYETLERİ
13 KONUK İSTEKLERİNİN, ŞİKAYETLERİNİN ALINMASI
14 KONUK İSTEKLERİNİN, ŞİKAYETLERİNİN İSTATİSTİKİ VERİLERİNİ OLUŞTURMA
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 5
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 5
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 3
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 5
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 4
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 4
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 3
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 4
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 4
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 4
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 4
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 4
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 1
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 1
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 1
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 1
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 1
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 1 0
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 1 8 8
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 98    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim Alim Kaya İletişim ve Toplum - Kitle İletişim Kuramları Tutucu ve Değişimci Yaklaşımlar İrfan Erdoğan Korkmaz Alemdar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri