Ders Adı Pastane Ürünleri
Ders Kodu ASC-4203
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 7
Dersi Veren(ler) ÖĞR.GÖR.ATİLLA GÖKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1-Mayalı hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme 2-Çırpılarak hazırlanan hamur ile tatlı,kek/ pasta hazırlayabilme ve hazırlatabilme 3-Yağlı hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme 4-Pişmiş hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme 5-Kıyılarak hamur ile tart, tartölet, pay ve kiş çeşitleri hazırlayabilme ve hazırlatabilme 6-Basit hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme 7-Kuru pasta hazırlayabilme ve hazırlatabilme 8-Kek Çeşitleri Hazırlama-Yaş Pasta Hazırlama 9-Çikolata çeşitleri ve çikolata eritme yöntemleri 10-Pasta ve Tatlı süsleme teknikleri ve kullanılan malzemeler 11-Sütlü tatlılar hazırlayabilme ve hazırlatabilme 12-Meyveli tatlılar hazırlayabilme ve hazırlatabilme 13-Tahıl tatlıları hazırlayabilme ve hazırlatabilme 14-Kadayıf çeşitleri hazırlayabilme ve hazırlatabilme
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste çeşitli hamur tekniklerini kullanarak çeşitli pastane ürünlerini hazırlama yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 İstenilen renk,şekil,tat,pişkinlik ve kabarıklığa sahip ürünü hazırlarken temel hamur tekniklerini kullanır.
2 İstenilen renk,şekil,tat,pişkinlik ve kabarıklığa sahip ürünü hazırlarken pasta yapım tekniklerini kullanır.
3 Reçeteye göre istenilen lezzet,koku ve görünüşte çeşitli tatlı ve kadayıflar hazırlar
4 Reçeteye göre istenilen lezzet,koku ve görünüşte ulusal ve uluslararası ürünler hazırlar
5 Çikolatadan çeşitli pasta dekorları ve spesiyal çikolatalar hazırlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mayalı hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme
2 Çırpılarak hazırlanan hamur ile tatlı,kek/ pasta hazırlayabilme ve hazırlatabilme
3 Yağlı hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme
4 Pişmiş hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme
5 Kıyılarak hamur ile tart, tartölet, pay ve kiş çeşitleri hazırlayabilme ve hazırlatabilme
6 Basit hamur ile ürün hazırlayabilme ve hazırlatabilme
7 Kuru pasta hazırlayabilme ve hazırlatabilme
8 Kek Çeşitleri Hazırlama-Yaş Pasta Hazırlama
9 Çikolata çeşitleri ve çikolata eritme yöntemleri
10 Pasta ve Tatlı süsleme teknikleri ve kullanılan malzemeler
11 Sütlü tatlılar hazırlayabilme ve hazırlatabilme
12 Meyveli tatlılar hazırlayabilme ve hazırlatabilme
13 Tahıl tatlıları hazırlayabilme ve hazırlatabilme
14 Kadayıf çeşitleri hazırlayabilme ve hazırlatabilme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 3
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 3
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 2
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 4
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 5
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 4
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 3
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 2
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 3
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 3
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 4
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 2
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 4
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 4
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 4
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 3
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 3
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 80 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 20 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 198    
Dersin Akts Kredisi 7    
Ders Notu HOCANIN DERS NOTLARI VE SUNUMLARI
Diğer Kaynaklar HOCANIN DERS NOTLARI VE SUNUMLARI
Materyal
Dökümanlar HOCANIN DERS NOTLARI VE SUNUMLARI
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri