Ders Adı Menü Planlama
Ders Kodu ASC-4150
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞR.GÖR.ATİLLA GÖKDEMİR
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1 MENÜ KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ 2 MENÜDE İÇERİK, İŞLEV, SÜREÇ VE MALZEME 3 MENÜ TÜRLERİ 4 MENÜ PLANLAMA VE GELİŞTİRME 5 MENÜ PLANLAMA SÜRECİ 6 MENÜ PLANLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR, MENÜ PLANLAMADA İHMAL EDİLEN UNSURLAR 7 STANDART MENÜ PLANLAMA 8 KLASİK MENÜ, MODERN MENÜ, MENÜ KARTLARI 9 DENGELİ BESLENME İÇİN GEREKLİ BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ 10 ÖZEL GÜNLER İÇİN MENÜ PLANLAMA 11 FARKLI YAŞ GRUPLARI VE BESLENME ALIŞKANLIKLARI İÇİN MENÜ PLANLAMA 12 MENÜDE MALİYET KONTROLÜ 13 MENÜ PAZARLAMA 14 MENÜ TASARIM İLKELERİ
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin menü planlama ilke ve prensiplerine hakim olarak farklı çeşitlerde yemek listesi ve standart reçete hazırlama bilgi ve becerisini kazandırmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Menü çeşitlerini bilmek
2 Menü planlama ve geliştirmesini bilmek
3 Standart yemek reçeteleri hazırlayabilmek
4 Menü kartlarının özelliklerini bilmek
5 Genel beslenme ilkelerini bilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 MENÜ KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖNEMİ
2 MENÜDE İÇERİK, İŞLEV, SÜREÇ VE MALZEME
3 MENÜ TÜRLERİİ
4 MENÜ PLANLAMA VE GELİŞTİRME
5 MENÜ PLANLAMA SÜRECİ
6 MENÜ PLANLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR, MENÜ PLANLAMADA İHMAL EDİLEN UNSURLAR
7 STANDART MENÜ PLANLAMA
8 KLASİK MENÜ, MODERN MENÜ, MENÜ KARTLARI
9 DENGELİ BESLENME İÇİN GEREKLİ BESİNLER VE ÖZELLİKLERİ
10 ÖZEL GÜNLER İÇİN MENÜ PLANLAMA
11 FARKLI YAŞ GRUPLARI VE BESLENME ALIŞKANLIKLARI İÇİN MENÜ PLANLAMA
12 MENÜDE MALİYET KONTROLÜ
13 MENÜ PAZARLAMA
14 MENÜ TASARIM İLKELERİ
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 2
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 2
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 2
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 2
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 2
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 2
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 2
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 2
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 2
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 2
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 2
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 2
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 1
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 2
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 2
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 2
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 2
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 2
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu HOCANIN SUNUMLARI,DERS KİTAPLARI
Diğer Kaynaklar HOCANIN SUNUMLARI,DERS KİTAPLARI
Materyal
Dökümanlar HOCANIN SUNUMLARI,DERS KİTAPLARI
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri