Ders Adı Yiyecek İçecek Servisi
Ders Kodu ASC-4111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. M. Hilmi YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği DIŞARIDA YEMEK YEME OLGUSU, YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİ VE ÖZELLİKLERİ, YİYECEK İÇECEK SERVİSİNİN ORGANİZASYONU, YİYECEK İÇECEK SERVİSİNİN İLKELERİ, YİYECEK İÇECEK SERVİSİNDE KULLANILAN ARAÇLAR, YİYECEK İÇECEK SERVİSİNDE HAZIRLIK ÇALIŞMALARI, YİYECEK İÇECEK SERVİS YÖNTEMLERİ
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Yiyecek ve içecek servis tekniklerinin öğretilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanımı ve öğrencilere aktarımı
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
2 Yiyecek içecek servisi
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
3 Yiyecek içecek bölümün amacı, yeri ve önemi
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
4 Yiyecek içecek servisinin diğer bölümlerle ilişkisi
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
5 Yiyecek içecek personelinin nitelikleri
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
6 Servis departmanı organizasyon planı
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
7 Yiyecek İçecek müdürünün görevleri
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
8 Ara sınav (Vize)
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
9 Kaptan,Garson, Komi,Sommelier kavramların tanımlanması ve görevleri
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
10 Servis personelinin kıyafetinde dikkat etmesi gereken noktalar
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
11 Kişisel hijyende dikkat etmesi gereken noktalar
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
12 Yiyecek-İçecek personelinde bulunması gereken temel özellikler
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
13 Servis arabaları çeşitleri ve özellikleri
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
14 Servant çeşitleri ve özellikleri
  Ön Hazırlık: konularla ilgili araştırma yapmak
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 4
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 5
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 5
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 4
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 4
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 5
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 5
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 4
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 4
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 5
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 5
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 4
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 5
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 5
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 5
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 4
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 4
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 4
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Yiyecek içecek servisi, Alptekin SÖKMEN, Detay yayıncılık
Diğer Kaynaklar Yiyecek içecek servisi, Alptekin SÖKMEN, Detay yayıncılık
Materyal
Dökümanlar Yiyecek içecek servisi, Alptekin SÖKMEN, Detay yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri