Ders Adı Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama
Ders Kodu SKI-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Afife Esin ATAŞ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Hizmet Pazarlarını, ürünleri ve müşterileri anlamak, Hizmet ekonomilerinde pazarlamayla ilgili yeni bakış açılarını ve tüketici davranışlarını anlamak; Hizmet Modelini Yapılandırmak: Hizmet Kavramını geliştirmek: Temel ve Destekleyici Bileşenler; İş Modellerini Keşfetmek: Fiyat Ve Gelir Yönetimi; Müşteri Eğitimi,Tutundurma ve Değer Yaratma; Rekabetçi Pazarlarda Hizmetlerin Konumlandırılması; Müşteri Arayüzünü Yönetmek: Hizmet Süreçlerini Tasarlamak ve Yönetmek; Verimlilik Kapasitesine Göre Talebi Dengelemek; Hizmet Çevresi; Hizmet Pazarlaması Stratejileri; Rekabetçi Üstünlük İçin Hizmet İşgörenlerini Yönetmek; Karlı Hizmet Stratejilerini Uygulamak: İlişkileri Oluşturmak Ve Müşteri Sadakatini Yapılandırmak; Hizmet İyileştirmeyi Başarma Ve Müşteri Geribildirimini Elde Edebilme; Hizmet Kalitesini Geliştirmek Ve Verimlilik; Değişim Yönetimi ve Hizmet Liderliği
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste özel ve kar amacı gütmeyen işletmeler için hizmet pazarlaması ilkelerini temel alınacaktır. Ürün ve hizmetlerin pazarlanması arasındaki farklılıklar ele alınarak hizmet organizasyonlarındaki pazarlama faaliyetleri analiz edilecek, tüketicilerin satın alma davranışlarını anlamaya yönelik gereksinimlerde ortaya konulacaktır. Sonuç olarak, hizmet sektörlerinde tüketici davranışlarını en iyi şekilde anlamaya bu ders yardımcı olacaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 sağlık hizmeti veren işletmelerin pazarlama stratejilerini kavramak
2 Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olma.
3 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma.
4 Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama.
5 Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama.
6 Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlama ve sağlık hizmetleri pazarlamasının gelişimi
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
2 Hizmetlerin özellikleri, hizmet sektörünün gelişimi ve sağlık hizmetlerinin özellikleri
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
3 Tüketici davranışları
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
4 Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
5 Pazar bölümleme,Hedef pazar seçimi, Pazar konumlandırma ve Büyüme stratejileri
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
6 Stratejik pazarlama planlaması
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
7 Ürün ve ürün geliştirme stratejileri
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
8 Fiyat ve fiyatlandırma stratejileri
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
9 Tutundurma ve tutundurma politikaları
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
10 Dağıtım ve dağıtım kanalları
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
11 Katılımcılar(Personel - müşteri), fiziksel kanıtlar ve süreç yönetimi
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
12 Toplam kalite yönetimi ve müşteri memnuniyeti
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
13 Sağlık hizmetleri pazarlamasında yeni yaklaşımlar
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
14 Markalaşma ve marka yönetimi
  Ön Hazırlık: TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olma 4
2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma 4
3 Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama 4
4 Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama 5
5 Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama 2
6 Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama 3
7 Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma 3
8 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlama 5
9 Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma. 4
10 Sağlık kurumları işletmeciliği mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma. 5
11 Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanma. 5
12 Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olma. 4
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 91    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi ALARÇİN YILMAZ E,(2022):Sağlık Hizmetleri Pazarlaması:İstanbul:İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
Diğer Kaynaklar TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi ALARÇİN YILMAZ E,(2022):Sağlık Hizmetleri Pazarlaması:İstanbul:İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
Materyal
Dökümanlar TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi ALARÇİN YILMAZ E,(2022):Sağlık Hizmetleri Pazarlaması:İstanbul:İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Yayınları
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer TENGİLİMOĞLU,D.(2016).Sağlık Hizmetleri Pazarlaması.Ankara:Siyasal Kitabevi
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri