Ders Adı Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon
Ders Kodu SKI-3110
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Fatma Nur KARACA
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Sağlık Hizmetlerinde kalite kavramı: Tanımı, felsefesi, sağlık hizmetleri açısından önemi, Kalite İyileştirmede Kullanılan Kalite Araçları, Sağlık Kuruluşları JCI Kalite Standartları, Stratejik Kalite Yönetimi, Akreditasyon, Toplam Kalite Yönetimi Tarihçesi, Kalite Yönetiminin Uygulanması Deming Döngüsü ve PUKD Kavramı, Toplam Kalite Yönetimi Hasta Odaklılık, Toplam Kalite Yönetimi Çalışanların Katılımı, Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti, Hasta ve Çalışan Güvenliği ve Sağlık Hizmet Kalitesi Akreditasyon Standartları ile ilgili kavramları açıklamak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere, sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi ile ilgili kavramların tanımlanması, uluslararası kalite ve akreditasyon standartları ile ilgili temel bilgilerin verilmesi hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Sağlık hizmetlerinde kalite ve toplam kalite yönetimi konusunda bilgi, tutum ve beceri kazandırabilme
2 Sağlıkta kalite ve akreditasyon süreci hakkında bilgi sahibi olabilme
3 Kalite ölçüm yöntemleri ve araçlarını açıklayabilme
4 Sürekli kalite iyileştirme kavramı ve unsurlarını öğreniyor olabilme
5 Being able to learn the concept and elements of continuous quality improvement
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kalite ve kalitenin tarihsel gelişimi, Toplam kalite yönetimi felsefesi ve ilkeleri, Sağlıkta Kalite Yönetimi
2 Kalite Yönetimi Kavramı
3 Kalite İyileştirmede Kullanılan Kalite Araçları 1
4 Kalite İyileştirmede Kullanılan Kalite Araçları 2
5 Sağlık Kuruluşları JCI Kalite Standartları
6 Stratejik Kalite Yönetimi
7 Akreditasyon Kavramı
8 Toplam Kalite Yönetimi Tarihçesi
9 Kalite Yönetiminin Uygulanması Deming Döngüsü ve PUKD Kavramı
10 Toplam Kalite Yönetimi Hasta Odaklılık
11 Toplam Kalite Yönetimi Çalışanların Katılımı
12 Hasta Hakları, Hasta Memnuniyeti
13 Hasta ve Çalışan Güvenliği
14 Sağlık Hizmet Kalitesi Akreditasyon Standartları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Hastane, diğer sağlık kuruluşları ve sağlık sisteminin ekonomik ve yönetsel işleyişini kavrama, değerlendirme ve yönlendirebilecek yeterlilikte iktisat, işletme, muhasebe, hukuk ve maliye bilgisine sahip olma 2
2 Sağlık kuruluşlarının idari, mali, hukuki, teknik ve tıbbi işleyişini anlama, analiz etme ve yönlendirebilme bilgi ve becerisi kazanma 2
3 Hastane ve diğer sağlık organizasyonlarının yapısını anlama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama 3
4 Sağlık kuruluşlarında planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve denetleme gibi temel yönetsel işlevleri kavrama, analiz etme ve uygulama 3
5 Türkiye’de ve dünyadaki sağlık sistemlerinin temel bileşenlerini, sağlık planlama ve politikalarını kavrama, sağlık sistemine yön veren aktörleri tanıma ve sağlık sektörünü ekonomik ve mali boyutlarıyla değerlendirme, farklı sağlık sistemlerini birbirleriyle kıyaslama 2
6 Sağlık sektörünün yerel, ulusal, uluslararası ve küresel boyutlarını kavrama 2
7 Tıbbi terminolojiye hâkim, genel olarak halk sağlığı, epidemiyoloji, çevre sağlığı, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma 1
8 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini sağlık organizasyonlarına uyarlama 4
9 Liderlik özelliklerine sahip, diğer sağlık profesyonelleriyle iletişim kurabilme ve ekip çalışmasına yatkın olma. 5
10 Sağlık kurumları işletmeciliği mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olma. 3
11 Sağlık kurumları işletmeciliği ile ilgili güncel gelişmeleri takip edebilme, toplumsal dönüşümü görebilme ve mesleği ile ilgili kendini geliştirme ve yenileyebilme becerisi kazanma. 3
12 Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip olma. 1
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 110    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Diğer Kaynaklar Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Materyal
Dökümanlar Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Ödevler Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Sınavlar Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Materyal Diğer -Mahmut Tekin Toplam Kalite Yönetimi Konya.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri