Ders Adı Pazarlama İletişimi
Ders Kodu HAI-3253
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Burak Deniztaş
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama kavramının tanımı, pazarlama faaliyetlerinin etkilendiği çevresel şartların incelenmesi, pazarlama sürecinin elemanları olan pazarlama karmasının anlatılması, pazarlama fonksiyonunun uygulanmasındaki ilkeler
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama kavramının ve işletmenin pazarlama faaliyetleri kapsamında nelerin yer aldığının kavranması
No Dersin Kazanımları  
1 1) Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların içselleştirilebilmesi
2 2) Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
3 3) Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
4 4) Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme
5 5) Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayların ve değişimlerin eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirebilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Pazarlama tanımı ve ilgili kavramlar
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
2 İşletme ve pazarlama stratejisi
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
3 Pazarlama çevresi
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
4 İşletmenin makro ve mikro çevresi
  Ön Hazırlık: Altunışık R, Özdemir Ş., Torlak Ö., “Modern Pazarlama”, 2. Baskı, Değişim Yayınları, 2002.
5 Pazarlama bilgisinin yönetimi
  Ön Hazırlık: Altunışık R, Özdemir Ş., Torlak Ö., “Modern Pazarlama”, 2. Baskı, Değişim Yayınları, 2002.
6 Tüketici pazarları ve tüketici satın alma davranışı
  Ön Hazırlık: Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
7 Endüstriyel pazarlar ve endüstriyel tüketici satın alma davranışı
  Ön Hazırlık: Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
8 Müşteri değeri
  Ön Hazırlık: Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
9 Pazar bölümlendirme ve hedef Pazar seçimi
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
10 Farklılaştırma ve konumlandırma
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
11 Ürün, hizmet ve marka stratejisi
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
12 Hizmet pazarlaması
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
13 Yeni ürün geliştirme
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
14 Ürünün hayat seyri stratejileri
  Ön Hazırlık: Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 4
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 3
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 3
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 1
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 1
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 4
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 2
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 2
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 2
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008 Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
Diğer Kaynaklar Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008 Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
Materyal
Dökümanlar Kotler, P., Armstrong, G., “Principles of Marketing”, 12 th edition, Prentice Hall, New Jersey, 2008 Tek Ö., B., Pazarlama İlkeleri, 7. Baskı, Cem Ofset, İzmir, 1997.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri