Ders Adı Siyasal İletişim
Ders Kodu HAI-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Bülent ÖZGÜL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği 1.Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler. 2 Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları. 3 Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler. 4 Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri. 5 Günümüzde politik konuşma ve politik konuşma üzerinde medyanın rolü. 6 Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye?de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi. 7 Siyasal pazarlama. 8 Siyasal reklamcılık. 9 Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar. 10 Ara Sınav 11 Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar. 12 Seçmenin oy verme davranışı ve belirli bir parti veya adayı tercih etmesinde etkili olan unsurları açıklamaya çalışan yaklaşımlar. 13 Sivil toplum. 14 Sivil itaatsizlik. 15 Yeni toplumsal hareketler.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı 1. Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek. 2. Siyasal iletişimi hem geleneksel hem de eleştirel bir perspektif içerisinde çözümlemek. 3. Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koymak. 4. Politik konuşma ve politik söylem üzerinde medya etkilerini çözümlemek. 5. Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak. 6. Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemek. 7. Bireyin siyasetin bir öznesi olabilmesinde sivil toplumun, sivil itaatsizlik eylemlerinin, yeni toplumsal hareketlerin rolünü ortaya koymak.
No Dersin Kazanımları  
1 1. Siyasal iletişime ilişkin kavramlar ve kuramsal yaklaşımları bilir.
2 2. Siyasal iletişimin önemli aktörlerinden birinin de bireyler olduğunu ve bireyin neden siyasetin bir öznesi olması gerektiğini bilir.
3 3. Siyasal iletişim konusunda uzmanlaşır ve siyasal kampanya çalışmalarında yer alabilir.
4 4. Siyasal danışmanlık konusunda gerekli olan alt yapıyı edinebilir.
5 5. Siyasal iletişim alanında akademik çalışma yapmak isterse siyasal iletişime yönelik farklı bakış açılarını kazanmış olur.
6 6. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz edebilir ve medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümleyebilir.
7 7. Siyasal iletileri daha eleştirel okuyabilir.
8 8. Mesleki anlamda siyasal gazetecilik noktasında uzmanlaşmak istediğinde önemli kazanımlar edinir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Siyasal İletişimi tanımlama ve kavramlaştırma hakkında bilgi sahibi olma
2 Siyasal İletişim kavramını anlama ve Propaganda Teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
3 Siyasal İletişimin diğer disiplinlerle var olan ilişkisini kavrama ve anlama
4 Siyasal iletişim türleri hakkında bilgi sahibi olma ve siyasal iletişim tekniklerini anlama
5 Siyasal iletişimin bir bilim olarak tarihsel süreçte gösterdiği gelişimi kavrama
6 Kamuoyu kavramını tanımlama, siyasal iletişim için kamuoyu kavramının önemini anlama ve kamuoyu oluşumunda demokrasi ve medya yapısı hakkında bilgi sahibi olma
7 Siyasal iletişim süreci çerçevesinde kullanılan kitle iletişim ortamları ve siyasal iletişim sürecinin işleyişinde medyanın önemini kavrama
8 Bu zamana kadar öğrenilen bilgilerin değerlendirilmesi için ara sınavın yapılması
9 İkna edici iletişim sürecini kavrama ve siyasal iletişim sürecinde ikna edici iletişimin önemini anlama
10 Siyasal kampanyalar ve siyasal reklamlar
11 Popüler kültür ve siyasal aktörler
12 Seçim kampanyaları
13 Türkiye'den ve dünyadan örneklerle siyasi liderler ve siyasal kampanyalar
14 Siyasal iletişim ve yeni medya
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 1
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 5
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 3
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 1
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 1
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 3
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 2
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 3
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 1
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 40 1 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 60 1 60
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 161    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Aysel Aziz, Siyasal İletişim
Diğer Kaynaklar Aysel Aziz, Siyasal İletişim
Materyal
Dökümanlar Aysel Aziz, Siyasal İletişim
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri