Ders Adı Halkla İlişkiler Kampanya Uygulamaları
Ders Kodu HAI-3118
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.gör. Burak Deniztaş
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Dersin içeriği halkla ilişkiler uygulamalarından sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetimidir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Halka İlişkiler Uygulamaları adlı dersin amacı, öğrencilere sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik yönetimini öğretmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 öğrencilere sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik yönetimini öğretmektir
2 Dersin içeriği halkla ilişkiler uygulamalarından sponsorluk, kurumsal sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetimidir.
3 kampanyanın hazırlanmasının öğrenilmesi
4 gerekli planlamaların yapılması ve hazırlık aşamasına geçilmesi
5 kampanya uygulamasına geçilmesi
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Öğrencilerle tanışma. Dersin amacını, hedeflerini, öğrenme çıktılarını, içeriği anlatılmaktadır. Ders değerlendirme bilgileri sunulmaktadır. Dersin haftalık konuları anlatılmakta, öğrencilerden beklenen ön hazırlık bilgileri paylaşılmaktadır. Öğrenciler ders materyalleri hakkında bilgilendirilmektedir.
  Ön Hazırlık: Ön hazırlık gerekme mektedir.
2 Halkla İlişkiler uygulamalarından birisi olan sponsorluğun, teorisi öğretilmektedir. Sponsorluğun tarihsel gelişimi, amaçları, kategorileri sunulmaktadır. Sponsorluk dosyası ve sponsorluk sözleşmesi, örneklerle anlatılmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğretim elemanı tarafından haftalık ders notu hazırlanmaktadır. Ders notu fotokopi merkezine bırakılmakta veya obs sistemine yüklenmektedir. Öğrencilerden, ders saatinden önce bu notları okumaları ve ders esnasında yanlarında bulundurmaları beklenmektedir. Öğretim elemanı ders anlatırken, öğrenciler, anlatıları not etmelidir.
3 Numara sırasına göre sınıfın ilk yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane sponsorluk dosyası örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını sponsorluk teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane sponsorluk dosyası örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
4 Numara sırasına göre sınıfın ikinci yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane sponsorluk dosyası örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını sponsorluk teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane sponsorluk dosyası örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
5 Numara sırasına göre sınıfın ilk yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane sponsorluk sözleşmesi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını sponsorluk teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane sponsorluk sözleşmesi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir. Sponsorluk sözleşmesindeki boşluklar doldurulmalıdır.
6 Numara sırasına göre sınıfın ikinci yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane sponsorluk sözleşmesi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını sponsorluk teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane sponsorluk sözleşmesi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir. Sponsorluk sözleşmesindeki boşluklar doldurulmalıdır.
7 Ara sınavlar (Vizeler). Öğrenciler ara sınavlarda, altı hafta boyunca anlatılan konuların tamamından sorumludur. Sınav yöntemi, test, klasik veya karma olabilir.
  Ön Hazırlık: Ara sınavlar.
8 Halkla İlişkiler uygulamalarından birisi olan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin, teorisi öğretilmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tarihsel gelişimi, amaçları, kategorileri sunulmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri, örneklerle anlatılmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğretim elemanı tarafından haftalık ders notu hazırlanmaktadır. Ders notu fotokopi merkezine bırakılmakta veya obs sistemine yüklenmektedir. Öğrencilerden, ders saatinden önce bu notları okumaları ve ders esnasında yanlarında bulundurmaları beklenmektedir. Öğretim elemanı ders anlatırken, öğrenciler, anlatıları not etmelidir.
9 Numara sırasına göre sınıfın ilk yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane kurumsal sosyal sorumluluk projesi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını kurumsal sosyal sorumluluğun teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane kurumsal sosyal sorumluluk projesi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
10 Numara sırasına göre sınıfın ikinci yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane kurumsal sosyal sorumluluk projesi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını kurumsal sosyal sorumluluğun teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane kurumsal sosyal sorumluluk projesi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
11 Halkla İlişkiler uygulamalarından birisi olan etkinlik yönetiminin, teorisi öğretilmektedir. Etkinlik yönetimin amaçları, kategorileri, planlaması sunulmaktadır. Etkinlik yönetimi, örneklerle anlatılmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğretim elemanı tarafından haftalık ders notu hazırlanmaktadır. Ders notu fotokopi merkezine bırakılmakta veya obs sistemine yüklenmektedir. Öğrencilerden, ders saatinden önce bu notları okumaları ve ders esnasında yanlarında bulundurmaları beklenmektedir. Öğretim elemanı ders anlatırken, öğrenciler, anlatıları not etmelidir.
12 Numara sırasına göre sınıfın ilk yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane etkinlik yönetimi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını etkinlik yönetimi teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane etkinlik yönetimi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
13 Numara sırasına göre sınıfın ikinci yarısındaki öğrencilerden her birisi, sınıfta tek başına kürsüye çıkıp, bir tane etkinlik yönetimi örneği sunmaktadır. Öğretim elamanı, öğrencilerin sunumlarını etkinlik yönetimi teorisi ile desteklemektedir. Böylece öğrencilerin teori ve uygulamaları karşılaştırmaları sağlanmaktadır.
  Ön Hazırlık: Öğrencilerden, basılı eserlerden veya elektronik kaynaklardan araştırma yapmaları, bir tane etkinlik yönetimi örneği seçip, bu örneği sınıfta anlatmaları beklenmektedir.
14 On üç hafta boyunca anlatılan konular tekrar gözden geçirilmektedir. Öğrencilerden geri bildirim alınmaktadır. Geri bildirim sayesinde ders, bir sonraki dönem için güncellenmektedir.
  Ön Hazırlık: Ön hazırlık gerekme mektedir.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 5
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 4
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 2
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 2
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 5
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 3
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 3
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 2
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 1
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler Dersi alan öğrencilerimizden dört tane ödev yapmaları beklenmektedir. Detaylar için ders haftalık konular öz hazırlık bilgileri bölümüne bakınız.
Sınavlar
Materyal Diğer Peltekoğlu, Filiz, Balta. Halkla İlişkiler Nedir?, 7. Baskı, Beta Basım YayımDağıtım A.Ş., İstanbul, 2012. "Bölüm 22, Etkinlik Yönetimi. Bölüm 23, Sponsorluk". Işık Metin (Editör), vd. Halkla İlişkilere Giriş, Eğitim Yayınevi, Konya, 2012. "Halkla İlişkilerde Sosyal Sorumluluk, s.119. Halkla İlişkilerde Sponsorluk, s.170". Babacan, Eylin ve Göztaş Aylin, Etkinlik Yönetimi, Detay Yayıncılık, 4. Baskı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. "Etkinlik, Etkinlik Türleri ve Etkinlik Yönetimi, Stratejik Etkinlik Planlaması, Etkinlik Teklifinin Hazırlanması, Şekli ve Uygulama Detayları". Coca-Cola Hayata Artı Vakfı, https://www.coca-colaturkiye.com/surdurulebilirlik/, 21.02.2018.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri