Ders Adı Reklamcılık
Ders Kodu HAI-3109
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Burak Deniztaş
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Reklamla ve reklamcılıkla ilgili temel kavramlar, reklam medya ortamları, reklam kampanyası hazırlama ve uygulama, reklam ölçümleme yöntemleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Reklamcılıkla ilgili temel kavramlar, uygulama biçimleri ve pazarlama faaliyetleri içindeki yeri ve önemi hakkında bilgi vermek.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Reklamın tanımlanması ve içinde bulundurması gereken temel unsurların öğrenilmesi,
2 2) Dünyada Türkiye’de reklamcılığın gelişimi, dünü, bugünü ve yarınının kavranabilmesi
3 3) Reklam uygulama esasları ve reklam ortamlarının öğrenilmesi
4 4) Reklam etkinliği ölçümleme yöntemlerinin kavranabilmesi
5 5) Reklam uygulama esasları ve reklam ortamlarının öğrenilmesi
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tanım olarak reklam, Türkiye’de ve dünyada reklamın tarihi, reklamın amaçları, reklamcılığın diğer bilim dallarıyla ilişkisi, reklamın ekonomik ve toplumsal etkileri.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim YayınlarıReklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
2 Reklamın fonksiyonları, reklamın sınıflandırılması (türleri), reklamın yararları, reklam süreci.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
3 Reklam ortamları, reklam ortamı seçimi, reklam ortamı türleri ve özellikleri.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
4 Reklam kampanyası kavramı, reklam kampanyası oluşum süreci.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
5 Reklam kampanyası oluşum sürecinde araştırma ve durum analizi, kampanya amaçlarının saptanması.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
6 Kampanya stratejisinin saptanması, kampanya bütçesinin belirlenmesi, reklam bütçesi belirleme yöntemleri.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
7 Reklam kampanyasındaki yaratıcı çalışmalar ve öğeleri ( mesaj, başlık, slogan, metin ), reklam kampanyasının uygulanması ve değerlendirilmesi.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
8 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
9 Reklam ve yaratıcılık, reklam kampanyalarında kullanılan temel yaratıcı stratejiler.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
10 Basılı reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, basılı reklam ortamları için reklam metni hazırlamak.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
11 Yayın yapan reklam araçlarında prodüksiyon çalışmaları, yayın yapan reklam araçları için reklam metni yazmak.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
12 Reklam etkinliğinin ölçümlenmesi, reklam öncesi etkinlik ölçümleme yöntemleri, reklam sonrası etkinlik ölçümleme yöntemleri.
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
13 Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar( reklamveren, reklam ajansları, medya reklam bölümleri, reklam kurulu).
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
14 Uluslararası reklam uygulama esasları
  Ön Hazırlık: Reklamcılık Kavramlar, Kararlar, Kurumlar. Füsun Kocabaş, Müge Elden, İletişim Yayınları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 5
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 2
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 4
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 1
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 4
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 1
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 5
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 4
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 1
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 8 48
Ödevler 2 2 4
Sunum 2 2 4
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 113    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Elden, Müge, Ulukök, Özkan, Yeygel, Sinem (2005). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları: İstanbul Yavuz, Şahinde (2007). Reklamları İzlediniz. Ütopya Yayınları: Ankara.
Diğer Kaynaklar Elden, Müge, Ulukök, Özkan, Yeygel, Sinem (2005). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları: İstanbul Yavuz, Şahinde (2007). Reklamları İzlediniz. Ütopya Yayınları: Ankara.
Materyal
Dökümanlar Elden, Müge, Ulukök, Özkan, Yeygel, Sinem (2005). Şimdi Reklamlar. İletişim Yayınları: İstanbul Yavuz, Şahinde (2007). Reklamları İzlediniz. Ütopya Yayınları: Ankara.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri