Ders Adı Konuşma Eğitimi
Ders Kodu HAI-3107
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Yüksel HATIRLI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Doğru ses ve nefes alıştırmaları yapmak. Türkçenin fonetik yapısı ve kurallarını incelemek.Tonlama, vurgu ve artikülasyon kuralları çerçevesinde anlatım teknikleri ve üslup üzerine alıştırmalar yapmak. Beden dilinin doğru kullanımına göre sunum yapma ve topluluk karşısında konuşma alıştırmaları yapmak.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Türkiye Türkçesinin ses özelliklerini doğru kullanabilmek, doğru tonlama ve vurgu yapabilme bilgi ve becerilerini öğretmek.Topluluk önünde etkin ve güzel konuşma özelliğini kazandırmak. Sesini, nefesini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, hitabet sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Doğru ses ve nefes sayesinde doğru sesler çıkarabilme
2 Türkçe'nin ses özelliklerini tanıyabilme
3 Doğru beden dili kullanımı ile konuşmayı desteklemeyi kavrayabilme
4 Topluluk önünde güzel ve etkili konuşabilmeyi öğrenebilme
5 Etkili sunum tekniklerini öğrenebilme
6 Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurlarını öğrenebilme
7 Konuşma türlerini öğrenebilme
8 Diksiyon ve diksiyonun unsurlarını kavrayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sağlıklı bir iletişimde konuşmanın önemi, İletişim sürecinin unsurları, sözlü ve sözsüz iletişim.
  Ön Hazırlık: Ön hazırlık gerekmemektedir.
2 Konuşmanın Fiziksel unsurları ve Önemi
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
3 Konuşmanın Zihinsel Unsurları ve Önemi
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
4 Diksiyon ve diksiyon Unsurlarının önemi.Boğumlama ve alıştırmaları.
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
5 Vurgu, Tonlama, Durak, Ulama ve Şiir Okumanın önemi, Alıştırmalar
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
6 Ünlü ve Ünsüz harflerin söylenişi (Fonetik Alıştırmaları)
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
7 Sözlü Sunumda Beden Dilinin önemi ve Öğeleri
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
8 Anlatım bozuklukları
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
9 Konuşma Bozuklukları ve Tedavisi
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
10 Konuşma Türleri (Hazırlıklı Konuşmalar)
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
11 Konuşma Türleri Hazırlıksız Konuşmalar
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
12 Anlatıma Hazırlık, Konuşma Öncesi, Konuşma Sırası ve Konuşma Sonrasında Yapılması Gerekenler.
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
13 Etkili ve Güzel Konuşmada Dikkat çekme Stratejileri
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
14 Etkili ve Güzel konuşmada Düşünce Akışını Etkileme Teknikleri
  Ön Hazırlık: Öğrenci bilgi sistemine yüklenen haftalık ders notları okumak.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 3
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 4
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 5
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 3
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 1
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 1
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 2
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 2
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 1
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Öğretim görevlisi tarafından öğrenci bilgi sistemine yüklenmiş olan haftalık ders notları Temizyürek, Fahri, Erdem, İlhan ve Temizkan, Mehmet. Konuşma Eğitimi (Sözlü Anlatım) Ankara, 2012 Sezer, Nilüfer, Fonetik ve Diksiyon,İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi yayını. Kaya Ali, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Salon Yayınları 2016 Carnegie, Dale, Etkili Konuşma Sanatı, Alkım Yayınevi, İstanbul,1996
Diğer Kaynaklar Öğretim görevlisi tarafından öğrenci bilgi sistemine yüklenmiş olan haftalık ders notları Temizyürek, Fahri, Erdem, İlhan ve Temizkan, Mehmet. Konuşma Eğitimi (Sözlü Anlatım) Ankara, 2012 Sezer, Nilüfer, Fonetik ve Diksiyon,İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi yayını. Kaya Ali, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Salon Yayınları 2016 Carnegie, Dale, Etkili Konuşma Sanatı, Alkım Yayınevi, İstanbul,1996
Materyal
Dökümanlar Öğretim görevlisi tarafından öğrenci bilgi sistemine yüklenmiş olan haftalık ders notları Temizyürek, Fahri, Erdem, İlhan ve Temizkan, Mehmet. Konuşma Eğitimi (Sözlü Anlatım) Ankara, 2012 Sezer, Nilüfer, Fonetik ve Diksiyon,İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi yayını. Kaya Ali, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Salon Yayınları 2016 Carnegie, Dale, Etkili Konuşma Sanatı, Alkım Yayınevi, İstanbul,1996
Ödevler
Sınavlar Arasınav Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri