Ders Adı Medya Planlaması
Ders Kodu HAI-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Hatice ÖZCAN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Potansiyel tüketicinin ne kadarına ulaşılmalı, reklam mesajı iletmek için hangi medya araçları kullanılmalı, belirli bir zaman aralığında hedef kitle bir reklamı kaç kez, hangi zaman diliminde, hangi pazarda görmeli konularının araştırılması. Medya planlama taktikleri hakkında bilgi vermek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı medya araştırması, planlaması ve alımlarla ilgili bilgileri öğrencilere aktarmaktır. Hedef kitle analizi, medya izleyicisini araştırma araçları, ve satın alma tekniklerinin yanı sıra halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklam veren ve medya ilişkisinin temel süreçleri de öğretilecektir. Halkla ilişkiler sürecinde medya planlamanın önemini kavratmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
2 Hedef kitle analizi yapabilmek
3 Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek. Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
4 Hedef kitle analizi yapabilmek
5 Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
6 Hedef kitle analizi yapabilmek
7 Halkla ilişkiler/reklam ajansı, müşteri/reklamveren ve medya ilişkisinin temel süreçlerini bilmek Medya araştırması ve planlamasının süreçlerini bilmek
8 Hedef kitle analizi yapabilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
9
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Medya kavramına genel bakış. Medya nedir? Medya türleri nelerdir? Medya planlama yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir?
2 Ülkemizde ve dünyada faaliyet gösteren medyanın özellikleri ve farkları nelerdir?
3 Medya planlaması kavramı nedir? Medya planlamasına ilişkin temel yaklaşımlar nelerdir?
4 Medya planlamasının aşamaları nelerdir? Medya planlamasına başlamadan önce yapılması gereken araştırma safhası neyi içermektedir?
5 Medya planlamasının planlanma süreçleri ve aşamaları hakkında bilgilendirmek
6 Bir halkla ilişkiler planlamasında ya da reklam kampanyası planlamasında medya hedeflerinin tespiti
7 Bir halkla ilişkiler kampanyası planlamasında ya da reklam kampanyası planlamasında pazarın değerlendirilmesi
8 Bir halkla ilişkiler planlamasında ya da reklam kampanyası planlamasında hedef kitlenin belirlenmesi ve incelenmesi
9 Bir halkla ilişkiler kampanyasında ya da reklam kampanyasında medya tercihlerinin incelenmesi
10 Bir halkla ilişkiler kampanyasının planlanmasında ya da reklam kamyası planlamasında medya karmasının oluşturulması
11 Bir halkla ilişkiler kampanyası planlamasında ya da reklam kampanyası planlamasında medya planlama yaparken izlenmesi gereken süreçler
12 Medya planlama yaparken kullanılacak medya ve mecraların seçimi ve dikkat edilmesi gereken unsurlar
13 Bir halkla ilişkiler kampanyasında ya da reklam kampanyasında yapılan medya planlama çalışmasının geri dönüşümünün ölçümlenmesi
14 Bir halkla ilişkiler kampanyasında ya da reklam kampanyasında medya planlama yapılacak ajansın seçimi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 4
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 1
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 1
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 1
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 3
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 4
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 4
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 2
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 2
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Medya Planlama Arnold M. Barban, Steven M. Cristol, Frank J. Kopec ,Epsilon Yayınları Medya Denetimi Noam Chomsky , Everest yayınları Medya ve halkla ilişkiler Ceyda Aydede, Rota yayınlaı Medyamızın Halleri Hasan Yalçın ,Kaynak Yayıncılık
Diğer Kaynaklar Medya Planlama Arnold M. Barban, Steven M. Cristol, Frank J. Kopec ,Epsilon Yayınları Medya Denetimi Noam Chomsky , Everest yayınları Medya ve halkla ilişkiler Ceyda Aydede, Rota yayınlaı Medyamızın Halleri Hasan Yalçın ,Kaynak Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar Medya Planlama Arnold M. Barban, Steven M. Cristol, Frank J. Kopec ,Epsilon Yayınları Medya Denetimi Noam Chomsky , Everest yayınları Medya ve halkla ilişkiler Ceyda Aydede, Rota yayınlaı Medyamızın Halleri Hasan Yalçın ,Kaynak Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri