Ders Adı Genel İletişim Bilgisi
Ders Kodu HAI-3103
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Bülent Özgül
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İletişimin tanımı, türleri,öğeleri, işlevleri. Sözlü ve yazılı iletişim teknikleri ve türleri, Meslek yaşamında iletişim.Grup ve Kitle iletişimi. İletişim araçları ve kanalları. iletişim süreci, iletişimde dinlemenin önemi, aktif ve pasif dinleme yöntemleri, etkili sunum teknikleri ve bir sunumu hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı 1-Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek özel ve iş yaşamlarında kendilerini doğru ifade edebilme yeteneği kazandırmak. 2-İş yaşamında kullanılan iletişim türleri, araçları ve biçimlerini tanımaları 3-Genel ve profesyonel anlamda etik konusunda bilinçlenmelerini sağlamak.
No Dersin Kazanımları  
1 1) İletişimin tanım ve kavramlarını öğrenerek iletişim öğelerini analiz etmek
2 2) İletişim engeli yaratan olguları kavramak ve önlemler almak
3 3) Sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmek
4 4) Dilötesi faktörleri tanımak ve önemini kavramak
5 5) Mesleki yaşamda uygulanan iletişim türlerini ve araçlarını tanımak ve kullanabilmek,kurum içi yazı türleri ve genel amaçlı iş mektupları hakkında bilgi sahibi olmak.
6 6) Grup ve Kitle iletişimi hakkında bilgilenmek
7 7) Grafik iletişim öğelerini ve önemini kavramak
8 8) Teknolojik iletişim araçları ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İletişim kavramını tanımlama ve iletişim kavramına ilişkin farklı kavramsal yaklaşımları aktarma.
2 Toplumsal iletişim kavramına ilişkin yaklaşımları aktarma ve iş iletişimi hakkında bilgi verme.
3 İletişim sürecinin önemi hakkında bilgi verme ve iletişim sürecinin öğelerini açıklamak.
4 To give information about the importance of the communication process and to explain the elements of the communication process.
5 İletişim engelleri nedir? İletişim engellerinin türleri hakkında bilgi verme ve örneklerle açıklama.
6 İletişim engelleri nedir? İletişim engellerinin türleri hakkında bilgi verme ve örneklerle açıklama.
7 İletişim türleri nelerdir? Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişim kavramlarını açıklamak.
8 İletişim türleri nelerdir? Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişim kavramlarını açıklamak.
9 İletişim kanalları ve araçlarına ilişkin bilgilendirmek. bir iletişim sürecinde kanal seçiminin önemi hakkında bilgi vermek.
10 Örgütsel iletişim nedir? herhangi bir örgütte kullanılan iletişim türleri hakkında bilgi vermek.
11 İş Hayatında İletişim. (İş hayatında uygulanabilecek İletişim Teknikleri, Formel ve informel İletişim. Yatay ve Dikey İletişim
12 İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
13 İş Hayatında İletişim (Telefonla konuşma, Toplantılar, Etkili Sunum Yapma )
14 Teknolojik İletişim Araçları: TV,Telefon, İnternet, Telekonferans, Video konferans Teknolojik iletişim araçlarının bireyin yaşamındaki olumlu ve olumsuz yönleri nelerdir?
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli Halkla İlişkiler bilimiyle ilgili temel teorik bilgilere sahip olmak ve uygulamada bu bilgileri kullanabilmek 4
2 Halkla İlişkiler biliminin ve sanatının temeli olan davranış bilimleri, örgütsel davranış gibi temel bilimlerin yanı sıra kişilerarası iletişim, örgütsel iletişim ve kitle iletişimi konularında teorik bilgiye sahip olmak ve bunları iş yaşamında uygulayabilmek 5
3 Temsil ettiği kurumun iç ve dış hedef kitlesine hitaben kullanılan yazılı ve sözlü iletişim araçlarında Türkçe ‘nin saygınlığını korumak ilkesinden hareketle Türkçe dilbilgisi kurallarına sadık meslek elemanı olarak , temsil ettiği kurumu geniş kitlelere yazılı ve sözlü olarak tanıtabilme cesaret ve başarısını göstermek 5
4 Devlet protokolü ve sosyal protokol kurallarına hakim olmak ve temsil ettiği kurumun ve yöneticinin protokol görevlerini eksiksiz ve hatasız yerine getirmek 4
5 Fotoğraf bankası, tanıtım filmi, web sayfası, afiş ve broşür gibi basılı materyaller için gerekli fotoğrafçılık, bilgisayar , grafik - tasarım alanlarında teknik ve pratik bilgileri uygulayabilmek ve ürünleri bilgi ve belge yönetimi kurallarına göre arşivleyebilmek 2
6 Araştırma yöntemleri bilgi ve becerilerini kullanarak Halkla İlişkiler meslek elamanı olarak verileri analiz edebilmek, bu verileri mesleki bilgileri ışığında kullanabilmek 2
7 Hukukun temel kavramlarına ve kitle iletişim hukuku temel bilgilerine sahip ve mesleğin icrasında bu kurallara sadık olmak 1
8 Halkla İlişkilere yakın kavramlar olan pazarlama, müşteri ilişkileri ve reklamcılık, toplam kalite , insan kaynakları yönetimi, girişimcilik ve organizasyon alanında gerekli bilgilere sahip olmak 2
9 Halkla İlişkiler Evrensel Etik Yasalarına inanmış ve sadık , mesleki etik değerlerin bilincinde meslek elemanları olarak temsil ettiği kurum yöneticilerini de sosyal sorumluluk anlayışına yöneltebilmek bu anlayışı destekleyen kampanyalara imza atabilmek , sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilmek 4
10 Halkla İlişkiler mesleğinin icrasında gerekli yabancı terim ve deyimleri kullanabilecek ve mesleki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde mesleki ve genel İngilizce bilgisine sahip olmak 1
11 Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi ve duyarlı olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 2 12
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 104    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu VarAkgün Nafiz, Kurt, Fatih, (2008), “İletişim ve Toplantı Yönetimi”, İşletme Becerileri Grup Çalışması, Lisans Yayıncılık, İstanbul. KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Diğer Kaynaklar VarAkgün Nafiz, Kurt, Fatih, (2008), “İletişim ve Toplantı Yönetimi”, İşletme Becerileri Grup Çalışması, Lisans Yayıncılık, İstanbul. KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Materyal
Dökümanlar VarAkgün Nafiz, Kurt, Fatih, (2008), “İletişim ve Toplantı Yönetimi”, İşletme Becerileri Grup Çalışması, Lisans Yayıncılık, İstanbul. KIRMIZI H., Genel ve Teknik İletişim SELÇUKLU S., İş Dünyasında Etkili İletişim
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri