Ders Adı Tüketici Davranışları
Ders Kodu PAZ-104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlamada tüketici davranışının yeri ve önemi, psikolojik faktörler, sosyo-kültürel faktörler, tüketici satın alma süreci. Tüketici davranışlarını etkileyen teorilerin öğrenilmesi Tüketici davranışlarını etkileyen teorilerin öğrenilmesi Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Öğrenme ve bellek. Algılama ve Tüketici Davranışına Etkileri
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Tüketici davranışı dersinin amacı temel tüketici davranışı kavramlarını ve pazarlamadaki modern davranış yaklaşımlarını öğretmektir. Tüketici davranışı dersinde öğrenciler aynı zamanda pazarlama uygulamalarını etkileyen psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörleri de öğrenirler.Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve tüketici davranışını etkileyen faktörlerin anlaşılması arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Tüketici davranışlarını etkileyen teorileri öğrenmek
2 Tüketici davranışlarının satın almaya olan etkisini anlamak
3 Tüketici davranışlarına ilişkin elde edilen bilgilerin
4 nasıl değerlendirileceğini kavramak
5 Dijital devrimin, tüketici karar verme süreci ve tüketici davranışı üzerindeki etkileri konusunda bilgi sahibi olmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tüketici davranışı kavramı ve özellikleri.
2 Tüketici davranışının pazarlamadaki önemi
3 Tüketici Davranışı ve pazarlama stratejisi
4 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Öğrenme ve bellek.
5 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Güdüleme ve ilgilenim/Duyum ve algılama
6 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Tutumlar, tutumların değiştirilmesi ve duygular.
7 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Kişilik ve benlik/Değerler ve yaşam biçimi
8 Tüketici davranışlarında psikolojik faktörler: Kişilik ve benlik/Değerler ve yaşam biçimi
9 Tüketici davranışlarında sosyo-kültürel etkenler: Grup dinamiği ve danışma grubu/Aile
10 Tüketici davranışlarında sosyo-kültürel etkenler: Kişisel etkiler ve yenilikler yayılması
11 Tüketici davranışlarında sosyo-kültürel etkenler: Sosyal sınıf/Kültür
12 Tüketici satın alma süreci ve sorun belirleme
13 Bilgi arayışı ve seçeneklerin değerlendirilmesi
14 Satın alma ve satın alma sonrası davranışlar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir 1
2 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında karşılaşılan problemlerde analitik düşünme ve karar verme becerisine sahiptir 3
3 Etkin iletişim kurabilme ve güçlü ikna yeteneğine sahiptir. 4
4 Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. 1
5 Çağrı Merkezi alanında temel teknoloji ve iş süreçleri hakkında bilgilere sahiptir. 1
6 Stresli durumlarda soğukkanlı ve sakin davranma becerisini gösterir 1
7 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
8 Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme. 1
9 Türkçe dilbilgisine ilişkin gerekli kural ve kaideleri bilerek bunları çalışmalarında uygulamak. 1
10 Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
12 Öğrenme gereksinimin sürekliliğini kavradığını gösterir 1
13 Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir 1
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre korumai iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 5 70
Ödevler 1 8 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 140    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Diğer Kaynaklar Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar Doç. Dr. Yakup DURMAZ,Tüketici Davranışı,Detay Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri