Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu ISY-207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Uzaktan Eğitim
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders, pazarlamanın tanımı ve pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlamada yeni trendler, pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazar bölümlemesi, pazar konumlandırması ve pazarlama karması stratejileri, satış yönetimi ve kişisel satış gibi konuları içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin, pazarlamanın temel kavramları, pazarlama yöntem ve stratejileri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci pazarlamanın tarihsel gelişimini açıklar
2 Pazar türlerini sınıflandırır.
3 Pazarlama bağlamında iş dünyasında yaşanmakta olan olayları ve değişimleri (dijitalleşme dahil) eleştirel ve rasyonel bir bakış açısıyla değerlendirir.
4 Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesi
5 Tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Derse giriş
2 Teoride ve uygulamada pazarlamanın tarihçesi
3 Gündelik yaşamda bir eylem biçimi olarak tüketim
4 Tüketici davranışları
5 Pazarlamanın temelleri ve pazarlama çevresi
6 Pazar bölümleme, hedefleme ve konumlandırma
7 Pazarlama karması: Ürün
8 Dersin ara sınavının yapılması
9 Pazarlama karması: Fiyat
10 Pazarlama karması: Dağıtım
11 Pazarlama karması: Tutundurma
12 Pazarlama ve pazar araştırması
13 Nöropazarlama
14 Pazarlama çabalarının değerlendirilmesi ve kontrolü
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Araştırıcıların ürettikleri bilgilerin düzenli olarak saklanması ve gerektiğinde ilgililere iletilmesi sağlar. 4
2 İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür. 4
3 Hastaları tıbbi hizmetlerin işleyişi ve hastanenin genel işleyişi konularında bilgilendirme ile ilgili halkla ilişkiler görevlerini yürütür. 3
4 İleri seviyede İngilizce konuşma ve bilgisayar kullanma yeteneğini kazanır. 3
5 Mesleki alanlarda tıbbi terminolojiye hakim olur. 2
6 Hastalık ve ameliyatları uluslar arası kodlama usullerine göre kodlayarak tasnifleri yapar. 4
7 Üst düzey tıbbi sekreterlik işlerini yapar. 2
8 Hastanelerin Hasta Kabul, Kat Sekreterliği, Kayıt ve taburculuk işlemlerini üst düzeyde yerine getirir. 3
9 Hastalara ilişkin hasta dosyalarını ve gerekli görülen diğer belge ve raporları bilimsel metotlarla arşivler. 4
10 Tıbbi istatistikle ilgili verileri derler, bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları Periyodik olarak ilgililere rapor eder. 4
11 Tıbbi raportörlük görevini yerine getirir. 3
12 Tıbbi dokümantasyon ve hasta dosyaları arşivinde kullanılacak olan genel sarf malzemelerinin temini ile ilgili yazışmaları yapar ve malzeme temini işlemlerini takip eder. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 10
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 90
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 20
Finalin Başarıya Oranı 80
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 103    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar Ellis, N., Fitchett, J., Higgins, M., Jack, G., Lim, M., Saren, M., et al. (2010). Marketing: A Critical Textbook. London: SAGE. Shaw, E. H. (2009). Reflections on the history of marketing thought. Journal of Historical Research in Marketing, 1(2), 330–345. Eser, Z., Korkmaz, S., & Öztürk, S. A. (2009). Pazarlama: Kavramlar, İlkeler, Kararlar. Ankara: Siyasal Kitabevi. ISBN 9786055782801, pp. 65-72. Kotler, P., and Armstrong, G. (2018). Managing marketing information to gain customer insights. In Principles of Marketing (122–155). New Jersey: Pearson Education. Erdemir, K. O. ve Yavuz, Ö. (2016). "Nöro Pazarlama"ya Giriş. İstanbul: Bilnet. Featherstone, M. (2007). Consumer Culture and Postmodernism. London: SAGE. Paterson, M. (2009). Consumption and Everyday Life. London: SAGE.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri