Ders Adı Lojistik Yönetimi
Ders Kodu ISY-3154
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Hasan Hüseyin ÖNDER
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Kalite Nedir? Toplam Kalite Yaklaşımı Tanımı Kalite Üzerine İki Bakış Açısı Toplam Kalitenin Kilit Unsurları Toplam Kalite Öncüleri Toplam Kalite Başarısının Anahtarları Yirmi Birinci Yüzyılda Kalite Yönetiminin Geleceği Kalite Kuruluşları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Toplam kalite yönetimi ilke ve tekniklerinin anlaşılması.
No Dersin Kazanımları  
1 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
2 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
3 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
4 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
5 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
6 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
7 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
8 Toplam kalite yönetimini kavramasal ve operasyon boyutunda kavramak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
8
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kalite kavramı, kavramın tarihsel süreçte evrilerek toplam kalite yönetimi anlayışının ortaya çıkması ve toplam kalite anlayışının ortaya çıkmasının nedenleri
2 Klasik yönetim anlayışı ve toplam kalite yönetiminin karşılaştırılması
3 Toplam kalite yönetimine ilişkin temel kavramlar, bu kavramların toplam kalite yönetimi içerisindeki yeri ve önemi
4 Toplam kalite yönetimi unsurları ve bu unsurların toplam kalite yönetimi açısından önemi
5 PUKO (Deming) döngüsü, ilkeleri
6 Kalite çemberleri, örgütlenişi, işleyişi, faydaları
7 Kıyaslama, amaçları, aşamaları, çeşitleri, faydaları
8 Toplam kalite yönetiminde kullanılan sorun çözme teknikleri
9 Tam zamanında üretim
10 Kalite maliyetleri ve kalite maliyet sistemi
11 Toplam kalite yönetimi Türkiye uygulaması, ISO 9000 standartları
12 Türkiye ve dünyada toplam kalite yönetimi uygulamaları karşılaştırılması
13 Vaka analizi Çalışması
14 Vaka analizi çalışması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kavrayabilmek 4
2 İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi teknolojileriyle birlikte gelişmiş paket programları kullanabilmek 4
3 Yönetim fonksiyonlarına teorik açıdan hakim olabilmek ve bu fonksiyonları pratik açıdan uygulayabilmek 4
4 İşletmelerde büro düzenine, çalışma şartlarına ve ekip çalışmasına uyum sağlama yeteneğini kazanabilmek 4
5 İşletmelerin kuruluş ve işleyişi sürecindeki bütün mevzuata hakim olabildiğini göstermek 4
6 İşletme fonksiyonlarına teorik ve pratik açıdan hakim olabildiğini göstermek 4
7 Makro ve mikro boyutta ekonomi bilgisine sahip olabilmek 4
8 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek 4
9 İş yaşamında ve iş ilişkilerinde meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip olduğunu göstermek 4
10 İşletme içinde doğabilecek durum ve olaylara dair sorunları algılama ve sorunlara yaratıcı çözümler geliştirme yeteneğini kazanabilmek 4
11 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 80
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 20
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 1 4 4
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Toplam kalite yönetimi, Ahmet yatkın, nobel yayın, 2014
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri