Ders Adı Pazarlama
Ders Kodu ISY-3111
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) oğuz gökhan ince
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Pazarlama ile ilgili Temel Kavramlar, Tüketici davranışları, Pazarlamanın çevresi, Pazarlama bilgi sistemi ve Pazarlama araştırması, Pazarlama Süreci ve Pazarlama denetimi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Pazarlama ilkelerinin kavranılması ve pazarlama uygulamalarının izlenmesi ve çözülmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş ve Pazarlamada Temel Kavramlar: Pazarlamanın Tanımı, Amacı, Önemi ve Kapsamı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
2 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Üretim Yaklaşımı-Ürün Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
3 Pazarlamanın Tarihsel Gelişim Seyri ve Anlayış Değişimi: Satış Yaklaşımı ve Pazarlama Yaklaşımı
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
4 Pazar ve Pazarlama Çevresi: Mikro ve Makro Çevre
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
5 Tüketici Davranışları: Tüketici ve Tüketici Trendlerindeki Değişim
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
6 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
7 Pazar Bölümleme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
8 Pazarlamanın İşlevleri: Ürün ve Ürün Yönetimi
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
9 Pazarlamanın İşlevleri: Fiyat ve Fiyatlandırma
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
10 Pazarlamanın İşlevleri: Tutundurma Çabaları ( Reklam ve Satış Teşvik)
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
11 Pazarlamanın İşlevleri: Tutundurma Çabaları ( Kişisel Satış ve Halkla İlişkiler)
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
12 Pazarlamanın İşlevleri: Dağıtım ve Dağıtım Kanalları
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
13 Pazarlama Denetimi ve Sosyal Sorumluluk
  Ön Hazırlık: Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya.
14 Genel Değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi ve becerileri kavrayabilmek 4
2 İşletme yönetimi ile ilgili temel bilgi teknolojileriyle birlikte gelişmiş paket programları kullanabilmek 1
3 Yönetim fonksiyonlarına teorik açıdan hakim olabilmek ve bu fonksiyonları pratik açıdan uygulayabilmek 1
4 İşletmelerde büro düzenine, çalışma şartlarına ve ekip çalışmasına uyum sağlama yeteneğini kazanabilmek 1
5 İşletmelerin kuruluş ve işleyişi sürecindeki bütün mevzuata hakim olabildiğini göstermek 1
6 İşletme fonksiyonlarına teorik ve pratik açıdan hakim olabildiğini göstermek 5
7 Makro ve mikro boyutta ekonomi bilgisine sahip olabilmek 1
8 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek 1
9 İş yaşamında ve iş ilişkilerinde meslek etiğine ve sosyal sorumluluk anlayışına sahip olduğunu göstermek 1
10 İşletme içinde doğabilecek durum ve olaylara dair sorunları algılama ve sorunlara yaratıcı çözümler geliştirme yeteneğini kazanabilmek 1
11 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 5 5
Sunum 1 10 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 110    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Altunışık, Remzi. Özdemir, Şuayıp. Torlak, Ömer. (2004), Modern Pazarlama, Değişim Yayınları, Sakarya. Kotler, Philip. (Çeviren: Özyağcılar, Ayşe) (2000), Kotler Ve Pazarlama. Sistem Yayıncılık. İstanbul. Tek, Ömer Baybars. Pazarlamada Değer Yaratmak, Hayat Yayınları: İstanbul.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri