Ders Adı Ticari Matematik
Ders Kodu MVU-3115
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ticari matematik, kesirler, oran ve orantı, faiz ve iskonto, yatırım değerlendirme, kâr hesapları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Ekonomik hayatı ilgilendiren konuları kavrayabilmek için, gerekli ve yeterli matematik bilgilerine sahip olabilme. Meslek derslerinde karşılaştıkları matematiksel işlemleri yapabilme.
No Dersin Kazanımları  
1 Ticari matematik işlemlerini kavramak
2 Temel mukayese işlemlerini kavramak
3 Kar ve zarar yorumu yapabilmek
4 basit faiz ve balig problemlerini çözebilmek
5 bileşik faiz problemlerini çözebilmek
6 dönemsel faiz problemlerini çözebilmek
7 iskonto problemlerini çözebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Ticari matematikte temel ve genel kavramlar
2 Yüzde hesapları
3 Yüzde yöntemi ve alış, maliyet, satış ve kar problemleri
4 Oran ve Orantı hesapları (Doğru orantı, Ters orantı, Bileşik orantı)
5 Oran ve Orantı hesapları (Doğru orantı, Ters orantı, Bileşik orantı problem çözümü)
6 Faiz hesapları(Basit faiz, bileşik faiz, dönemsel faizlendirme)
7 Faiz hesapları (Problem çözümü)
8 İskonto hesapları(Basit dış İskonto, basit iç İskonto)
9 İskonto hesapları(Bileşik iç iskonto,bileşik dış iskonto)
10 Senetlerin değiştirilmesi
11 İskonto hesapları ve senetlerin değiştirilmesi (Problem çözümü)
12 Karışım ve Alaşım Problemleri
13 Karışım ve Alaşım Problemleri(Problem çözümü)
14 Örnek soru çözümü
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı 3
2 Ekip çalışmasına yatkın 4
3 Temel bilgisayar becerileri, bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kuramsal bilgiyi oluşturma becerisine sahip olma 4
4 Mesleki mevzuat değişikliklerini takip etmek 4
5 Teorik bilgiyi mesleki uygulamada kullanabilme yeteneği 5
6 Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilme 5
7 Diğer departmanlarda çalışanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma 4
8 Muhasebede sosyal güvenlik alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı hakkında bilgiye sahip olan 3
9 Muhasebe departmanında ast olarak çalışanların performanslarını değerleme ölçülerini kavrayabilen meslek elemanları yetiştirmektir 5
10 Muhasebe ortamında bilgisayar kullanımı ile birlikte mesleki programları kullanmak 5
11 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 90    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Prof.Dr. Nurhan Aydın, Yrd.Doç.Dr. Metin Coşkun, Ticari Matematik, Detay Yayıncılık, 2009. Prof.Dr. Ertuğrul Çetiner, Ticari ve Mali Matematik, Gazi Kitabevi 2007. Dr. Sıdıka Parlak, Ticari Matematik, Ekin Kitapevi 2004. Ötüken Senger, Ticari Matematik, Murathan Yayınevi, 2009.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri