Ders Adı Girişimcilik
Ders Kodu MYO-803
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğretim Görevlisi Fatih ZEYBEK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Ders boyunca, yeni bir işletme kurmanın nasıl olduğunun ve işletme bir kere kurulduktan sonra verilecek kritik kararların ve yönetimsel gereklerin kavratılması hedeflenmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Girişimciliğin ekonomi yazınında ele alınışı ve kısa bir tarihçesi ile başlayan ders, bir iş fikrinin başarılı bir işe dönüşmesi sürecini baştan sona ele alır. Girişimcinin özelliklerinin incelendiği derste girişimcilik olgusunun farklı yönleri ve boyutları konusunda bir farkındalık yaratmak, girişimciliğin oluşmasına ve gelişmesine yol açan altyapı koşullarını incelemek, iş planlarının nasıl hazırlandığını öğretmek amaçlanır. Bireyin kendi girişimcilik kapasitesinin farkına vararak geliştirmesi gereken alanları tespit etmesini amaçlar.
No Dersin Kazanımları  
1 Girişimcilik hakkında bilgilendirme
2 Girişimcilik hakkında bilgilendirme
3 Girişimcilik hakkında bilgilendirme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Girişimciliğin Temelleri.
2 Girişimcinin Aklından Geçenler: Düşünceden Gerçeğe-Başarılı Girişimcilik Öyküleri.
3 Stratejik Yönetim ve Girişimci.
4 Farklı İşletme Çeşitleri ve Acentelik-İmtiyaz Hakkı (Franchising).
5 Varolan bir İşletmeyi Satın Almak.
6 Yönetim Başarısı için Güçlü bir Pazarlama Planı Oluşturmak.
7 ETicaret ve Girişimcilik-Girişimcilik Ağı-İş Melekleri.
8 ETicaret ve Girişimcilik-Girişimcilik Ağı-İş Melekleri.
9 Nakit Akışını Yönetmek.
10 Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak-Fizibilite.
11 Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak-Fizibilite.
12 Başarılı bir Finansal Plan Hazırlamak-Fizibilite.
13 Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik.
14 Küresel Bakış Açısı ile Girişimcilik.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 4
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 4
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 2
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 2
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 2
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 2
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 2
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Ders Notları, Tengilimoğlu D. Yiğit V. Malzeme ve Tedarik Zinciri Yönetimi 2013 Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. Ateş M., Sağlık Hizmetleri Yönetimi, 2011 Kavuncubaşı Ş., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara, 2010
Diğer Kaynaklar Ders Notları, Tengilimoğlu D. Yiğit V. Malzeme ve Tedarik Zinciri Yönetimi 2013 Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. Ateş M., Sağlık Hizmetleri Yönetimi, 2011 Kavuncubaşı Ş., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara, 2010
Materyal
Dökümanlar Ders Notları, Tengilimoğlu D. Yiğit V. Malzeme ve Tedarik Zinciri Yönetimi 2013 Tengilimoğlu D., Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, 2012. Ateş M., Sağlık Hizmetleri Yönetimi, 2011 Kavuncubaşı Ş., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Ankara, 2010
Ödevler
Sınavlar 1 arasınav, 1 yarıyıl sonu sınavı yapıldı.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri