Ders Adı Girişimcilik
Ders Kodu MYO-803
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Yasemin BEŞKARDEŞ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Girişimcilikle ilgili temel kavramların anlatılması ve girişimcide bulunması gereken temel becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
No Dersin Kazanımları  
1 1.Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular.
2 2.Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerinideğerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir.
3 3.Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörleilgili fırsatları karşılaştırır.
4 4.Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını birgirişimci olarak yapılandırır. Girişimciliğin geliştirilmesi içinengelleri ve teşvikleri değerlendirerek önerilerde bulunur.
5 5. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Dersin tanıtımı ve işleniş hakkında bilgiler.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
2 Türkiye’de Girişimcilik, Girişimciliğin Gelişimi, Girişimci Düşüncenin Temelleri, Girişimcilik Süreci, Girişimcinin İşlevleri.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
3 Yaratıcılık; Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler, Motivasyon, Tutum ve Davranışlar, Ortam, Düşünce.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
4 Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
5 İş Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
6 İş Planı ve Üretim Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
7 İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
8 İş Planı ve Finans Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
9 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
10 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
11 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
12 Proje Sunumları
  Ön Hazırlık: Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
  Ön Hazırlık: Proje Sunumları
14 Genel değerlendirme
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme. 1
2 Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme. 1
3 Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik, hidrolik, pnomatik sistemleri tanıma, arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme. 1
4 Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme 1
5 Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme. 1
6 Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilme. 1
7 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 1
8 İnsan fizyolojik yapısı ve insandan elde edilen sinyalleri tanıma dönüşümlerini sağlama elektrik ve elektroniksel bileşenleri öğrenme ve ölçme parametrelerini açıklayarak kavrama 1
9 Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme. 1
10 Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirme. 1
11 Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme. 1
12 Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 50
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 10 10
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 82    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Kahraman Çatı, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 1.Baskı, 2016.
Diğer Kaynaklar Kahraman Çatı, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 1.Baskı, 2016.
Materyal
Dökümanlar Kahraman Çatı, Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 1.Baskı, 2016.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer Hasan Altın, Emine Başar, Vural Doğan. Meslek Yüksekokulları İçin Girişimcilik, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2017.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri