Ders Adı Girişimcilik
Ders Kodu MYO-803
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) SEFA ÜNVERDİ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Girişimcilikle ilgili temel kavramların anlatılması ve girişimcide bulunması gereken temel becerilerin öğrencilere kazandırılmasıdır.
No Dersin Kazanımları  
1 1.Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik
2 özelliklerini sorgular. Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan
3 faaliyetleri karşılaştırır.
4 2.Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini
5 değerlendirerek kendi girişimcilik özelliklerini geliştirir.
6 3.Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle
7 ilgili fırsatları karşılaştırır.
8 4.Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Giriş, Dersin tanıtımı ve işleniş hakkında bilgiler.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
2 Türkiye’de Girişimcilik, Girişimciliğin Gelişimi, Girişimci Düşüncenin Temelleri, Girişimcilik Süreci, Girişimcinin İşlevleri.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
3 Yaratıcılık; Yaratıcılığı Etkileyen Faktörler, Motivasyon, Tutum ve Davranışlar, Ortam, Düşünce.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
4 Fikri Mülkiyet, Marka, Patent, Telif.
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
5 İş Planı ve Pazarlama Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
6 İş Planı ve Üretim Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
7 İş Planı ve Yönetim Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
8 İş Planı ve Finans Planı Hazırlama
  Ön Hazırlık: Sözlü Anlatım, ppt, okuma, örnek olay, tartışma
9 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
10 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
11 İş Planı Yazma Çalışması
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma ve yazma
12 Proje Sunumları
  Ön Hazırlık: Proje Sunumları
13 Proje Sunumları
  Ön Hazırlık: Proje Sunumları
14 Genel değerlendirme
  Ön Hazırlık: Uygulama, tartışma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel işlemleri ve devre çözümlemelerini yapabilecek düzeyde matematik bilgisine sahip olmak. 1
2 Sahip olduğu bilgi ve beceriyi bilgi teknolojilerinden de faydalanarak diğer bireylere veya çalışma arkadaşlarına sunabilmek. 1
3 Bilgisayar donanımları hakkında bilgi sahibi olmak, temel ofis yazılımlarını bilmek ve kullanabilmek. 1
4 Malzeme, statik, mekanik, akışkanlar, manyetizma konularında temel bilgileri kavrayabilmek. 1
5 Temel elektrik büyüklüklerini ve kavramlarını bilmek. Doğru akım devrelerinin analizini yapabilmek ve devre teoremlerini çözümde kullanabilmek. Alternatif akım devre elemanlarını tanımak ve çözümlemelerini yapabilmek. 1
6 Otomatik kontrol makinelerinin yapı, çalışma prensibi ve denetim düzenekleri hakkında bilgi sahibi olmak ve laboratuar ortamında otomatik kontrol makinelerinin farklı çalışma karakteristiklerini uygulamayla kavrayabilmek. 1
7 Farklı sistemlerin birbirleriyle olan iletişimini kavrayabilmek, süreç ölçümlerini yapabilmek ve bunları yorumlayabilmek. 1
8 Bilgisayar destekli çizim ve simülasyon programları ile elektrik devrelerini tasarlayıp, simüle etmek. Mesleki plan ve projelerin çizimlerinin gerçekleştirilmesini yapabilmek. 1
9 Endüstride kullanılan Otomatik kontrolle çalışan makineleri programlayabilme ve istenilen parçaların üretiminin yapabilmesi. 1
10 Bir sistemin girdi ve çıktılarını oluşturarak, süreç takibini yapabilme, sistemin kazancını ve transfer fonksiyonunu çıkarabilmek. 1
11 PLC ile denetim sistemlerini tasarlayıp, Scada programları ile analizlerini yapabilmek ve uygulamalarını gerçekleştirmek. 1
12 Pnomatik Hidrolik sistemlerin programını yazabilmesi ve tasarımlarını yapabilmek. 1
13 CAM programlarını kullanarak malzeme tasarlayabilmek ve kodlarını yazabilmek. 1
14 Problemi tanımlama, deney ve tecrübe ile kavranan teoriyi uygulayarak problem çözebilmek. Otomasyon alanında yeni teknolojileri takip etmek ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 1
15 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. Bireysel veya kurumsal iletişim süreçlerinde Türkçeyi etkin kullanmak. Temel yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 3 10 30
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 0    
Dersin Akts Kredisi 0    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri