Ders Adı Isı ve Kütle Transferi
Ders Kodu MAK-0342
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 6.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Mehmet ALTINKAYNAK
Dersin Yardımcıları .
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Temel ısı transferi kavramları, ısı iletim denklemleri, sürekli ısı iletimi, ısı transferinin temelleri,ışınımla ısı transferi, kütle ısı transferi temelleri, moleküler kütle transferi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Isı ve kütle transferi dersinin temel amacı, enerjinin ve madde transferinin fiziksel süreçlerini anlamak ve kontrol etmek için gerekli temel kavramları öğretmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Temel Termodinamik Bilgisi: Öğrenciler, termodinamiğin temel prensipleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Sistem-çevre etkileşimleri, enerji dengesi, iç enerji, entalpi gibi temel kavramları anlarlar.
2 Isı Transferi Mekanizmaları: Öğrenciler, ısı transferinin temel mekanizmaları olan iletim, konveksiyon ve radyasyonu anlamış olurlar. Bu mekanizmaların pratik uygulamalarını inceleyebilir ve analiz edebilirler.
3 Kütle Transferi Mekanizmaları: Ders, öğrencilere madde transferinin temel mekanizmalarını, özellikle difüzyon ve konveksiyonu öğretir. Kimyasal reaksiyonlar, endüstriyel prosesler ve çeşitli uygulamalarda bu mekanizmaların nasıl etkili olduğunu anlarlar.
4 Enerji Dengesi ve Çevrimler: Enerji denge denklemleri ve termodinamik çevrimler konularında bilgi sahibi olurlar. Bu bilgi, enerji transferi sistemlerinin analizinde ve tasarımında önemlidir.
5 Pratik Uygulamalar: Öğrenciler, öğrendikleri kavramları gerçek dünya uygulamalarında kullanabilme becerisi kazanırlar. Isı değiştiriciler, soğutma sistemleri, kimyasal reaktörler gibi mühendislik uygulamalarını anlamak ve tasarlamak için gerekli temel yeteneklere sahip olurlar
6 Problem Çözme Yetenekleri: Isı ve kütle transferi dersi, öğrencilere karmaşık problemleri çözme becerisi kazandırır. Analitik düşünme yetenekleri gelişir ve öğrenciler, karşılaştıkları mühendislik sorunlarını etkili bir şekilde çözebilirler.
7 Laboratuvar Deneyimi: Ders genellikle laboratuvar deneyleri içerir. Bu deneyler, öğrencilere teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürme ve ölçüm yapma becerisi kazandırır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Temel Termodinamik Kavramlar ve İlkeler
2 Temel Termodinamik Kavramlar ve İlkeler
3 Isı Transferi - İletim
4 Isı Transferi - İletim
5 Isı Transferi - Konveksiyon
6 Isı Transferi - Konveksiyon
7 Isı Transferi - Radyasyon
8 Isı Transferi - Radyasyon
9 Kütle Transferi - Difüzyon ve Konveksiyon
10 Kütle Transferi - Difüzyon ve Konveksiyon
11 Enerji Dengesi ve Termodinamik Çevrimler
12 Enerji Dengesi ve Termodinamik Çevrimler
13 Uygulamalar ve Proje Çalışmaları
14 Uygulamalar ve Proje Çalışmaları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 3
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 1
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 3
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 3
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 3
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 3
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 60
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu https://kutuphane.isparta.edu.tr/kutuphanedosyalar/fa0fcaf0-d42d-41e8-8bba-795a41ecdf7f.pdf
Diğer Kaynaklar .
Materyal
Dökümanlar .
Ödevler .
Sınavlar .
Materyal Diğer .
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri