Ders Adı Isı Değiştiriciler
Ders Kodu MAK-0323
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Prof.Dr. Arzu ŞENCAN ŞAHİN
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Isı eşanjörü tipleri ve detaylı yapıları, Isı eşanjörü dizaynı ve tasarımı, Sıvı-sıvı ısı eşanjörleri, Gazgaz ısı eşanjörleri, Sıvı-gaz ısı eşanjörleri, NTU yöntemi ile ısı eşanjörlerinin analizi
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere ısı eşanjörü, eşanjörü türlerini ve tasarımını kavratmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Isıtma, havalandırma, soğutma, iklimlendirme gibi mühendislik alanlarında geniş bir uygulamaya sahip olan ısı değiştiricilerinin tasarımı için gerekli bilgi ve beceri kazanmak
2 Isı değiştirici tiplerini öğrenmek
3 Isı değiştiriciler tasarımında logaritmik sıcaklık farkı yöntemini öğrenmek
4 Isı değiştiriciler tasarımında NTU yöntemini öğrenmek
5 Isı değiştirici seçimi ve optimizasyon parametrelerini kavramak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Isı değiştirgeci tipleri ve özellikleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
2 Isı değiştiricilerinin sınıflandırılması
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 Isı değiştiricilerinin çözümlemesinde kullanılan yöntemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Isı değiştiricilerinin çözümlemesinde kullanılan yöntemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Isı değiştiricilerinin çözümlemesinde kullanılan yöntemler
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Isı değiştiricilerinde basınç kaybı ve pompalama gücü
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Isı değiştiricilerinde basınç kaybı ve pompalama gücü
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Isı değiştiricilerinde kirlenme
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Gövde ve boru tipi ısı değiştiricileri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Gövde ve boru tipi ısı değiştiricileri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Kompakt ısı değiştiricileri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Kompakt ısı değiştiricileri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 Isı değiştiricisi tasarımı
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
14 Isı değiştiricisi tasarımı
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 5
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 4
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 5
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 4
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 2
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 4
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 4
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 5
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 4
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 3
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Sekulic, D. P., & Shah, R. K. (2023). Fundamentals of heat exchanger design. John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar Sekulic, D. P., & Shah, R. K. (2023). Fundamentals of heat exchanger design. John Wiley & Sons.
Materyal
Dökümanlar Sekulic, D. P., & Shah, R. K. (2023). Fundamentals of heat exchanger design. John Wiley & Sons.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri