Ders Adı Bilgisayar Destekli İmalat
Ders Kodu MAK-0315
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç.Dr. Nihat YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalata (CAD/CAM) Genel Bakış, CNC Teknolojisi ve Tezgah Bileşenleri, Kesici Takım ve Takım Tutucu normları, İşlem Planlama, CNC Torna ve Freze Tezgahları için CNC Programı hazırlama
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayar destekli imalat konusunda yeterli bilgi sahibi olan ve çeşitli üretim tekniklerini uygulayarak bilgisayar ortamında imalat yapabilen ve CNC tezgahlarına NC kodlarını hazırlayabilen öğrenciler yetiştirmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalat Süreçlerinin kavranması
2 CNC Tezgah Teknolojisi hakkında bilgi sahibi olmak
3 CNC Torna ve İşleme Merkezlerinin Yapısı ve programlanması hakkında bilgi sahibi olmak
4 CNC Tezgahlar için İşlem Planlama ve Kesici Takım Normları hakkında bilgi sahibi olmak
5 CNC Tezgah Parametrelerini Optimize etmeyi öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Bilgisayar Destekli Tasarım ve İmalata (CAD/CAM) Genel Bakış
2 CNC Takım Tezgahı Teknolojisi
3 CNC Tezgah Bileşenleri
4 Kesici Takım ve Takım Tutucular
5 CNC Tezgahlarında Referans Noktaları
6 İşlem Planlama
7 CNC Programlama temel komutlar (CNC Torna Tezgahları)
8 CNC Programlama gelişmiş çevrim komutları (CNC Torna Tezgahları)
9 Ara Sınav
10 CNC Programlama Uygulama örnekleri (CNC Torna Tezgahları)
11 CNC Programlama (İşleme Merkezi) temel komutlar
12 CNC Programlama (İşleme Merkezi) gelişmiş çevrim komutları
13 CNC Programlama (İşleme Merkezi) Uygulama örnekleri
14 Laboratuvar Uygulamaları
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 2
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 1
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 1
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 1
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 1
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 114    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Ders Sunumları
Diğer Kaynaklar Gülesin M., Güllü A., Avcı Ö., Akdoğan G., CNC Torna ve Freze Tezgahlarının Programlanması, Dinamik Akademi, 2016 Yaldız S., CNC Torna ve İşleme Merkezlerini Programlama, Eğitim Yayınevi, 2018
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri