Ders Adı Takım Tezgahları
Ders Kodu MAK-0301
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 3
Dönem 5.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Nihat YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu ders talaş kaldırma mekaniği, tornalama ve frezeleme işlemleri teori ve hesaplamaları, Vargelleme-planyalama ve delme mekaniği, taşlama ve ince talaş kaldırma metotları konularını içermektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersle öğrencilere temel talaşlı imalat, talaş kaldırma mekaniği, takım malzemeleri ve seçimi, iş parçası malzemeleri, tornalama, frezeleme teori ve hesaplamaları, Vargelleme, planyalama teori ve hesaplamaları ve ince işleme konularında bilgi vermek amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Temel Takım Tezgahları Bilgisi
2 Takım Tezgahlarının Güvenli Kullanımı
3 Takım Tezgahlarında Malzeme İşleme
4 Takım Malzemeleri ve Kesici Uçlar
5 CNC (Bilgisayarlı Sayısal Kontrol) Tezgahları
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve dersle ilgili genel bilgiler.
2 Takım tezgahlarının işleme prensiplerine göre sınıflandırılması.
3 Talaş kaldırmayı etkileyen parametreler ve seçimi. Kesici ve iş parçası malzemeleri.
4 Tornalama işlemi teori ve hesaplamaları, torna takım tezgahları.
5 Tornalama işleminde kesme kuvveti, kesme gücü, motor gücü ve verimlilik hesabının yapılması.
6 Frezeleme işlemi teori ve hesaplamaları, freze takım tezgâhları ve freze takımları.
7 Frezeleme işleminde kesme kuvveti, kesme gücü, motor gücü ve verimlilik hesabının yapılması.
8 Delme, honlama, lebleme işlemleri.
9 Taşlama işlemi, taşlama takım tezgahı teori ve hesaplamaları.
10 Taşlama sırasında oluşan kuvvetlerin, taşlama işleme zamanının hesaplanması.
11 Taşlama sırasında oluşan kuvvetlerin, taşlama işleme zamanının hesaplanması.
12 Modern takım tezgahları
13 Tel erezyon, dalma erezyon ve elektro erezyon metotları.
14 CNC teknolojisine giriş
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 4
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 4
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 3
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 4
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 5
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 4
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 4
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 4
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 86    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Talaş Kaldırma Bilimi ve Teknolojisi CNC Takım Tezgahları ve Üretim Otomasyonu, Mustafa AKKURT, Birsen Yayınevi, 2009 Takım Tezgahları Tasarımı, Faruk MENDİ, Gazi Kitapevi, 1999
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri